Det kommer kort från lägret!...just nu är jag bara slut!

Träningshelgen är över. Jag lever. Och mer än så faktiskt...känner mig glad och nöjd. Men benen är helt slut. Sju stycken dalaportare drog upp i fredags och då sprang vi sträckan Hökberg-Eldris. Det är egentligen gasell-Annicas sträcka men vi körde den som en uppvärmning på träningshelgen. Ett behagligt sommarregn gjorde oss blöta och riktigt sugna på pizzan som väntade...och väntade...och väntade...för i Rättvik pågick Classic Car-week och det fanns pizzasugna raggare som tog sig till Vikarbypizzeria för att slippa köer i Rättvik...så ni fick vi vänta...I EN TIMME...
Men så gott det var, när den väl kom.

Upp i ottan...06...för att köa ordentligt...sen drog vi upp till Vasaloppsleden...Jag sprang min sträcka Risberg-Evertsberg...och sprang förstås fel...den blev bara blötare och blötare...spångar fanns det i början...men nu var det bara myrmark att sjunka ner i...tillsist slutade myren i en sjö...jag var fel! orkade inte vända 2km myrlöpning tillbaka till dit jag senast visste att jag var rätt...tog mig över ett kalhygge och där....låg asfalterade vägen...halleluja...nu hittade jag rätt igen och sprang sträckan på 1.04...missnöjd!
Alla samlades i Evertsberg efter att ha sprungit sina sträckor...och jag var inte ensam om att ha sprungit fel...nu åt vi lunch...jag ville prova min sträcka igen och gasell-Annica hängde på...
Jäklars vad trött jag var i benen...blytunga...tog mig knappt igenom mossan, spångarna, uppförsbackarna denna gång...4,5km elände, 1km okej stig, 3km lätt asfaltslöpning, 1km okej grusväg, 1km uppför och avslutningen är 1km nedför.  Summa 11,6km. Så är min Vasastafettsträcka. Jag fick en ny tid av Annica...jag ska springa på 60min. Det tänker jag klara!
En gäng trötta tjejer samlades i stugan och vi lagade mat...och dog i våra sängar...
Söndagen gick åt till frukost, städning och sedan lung löpning varvad med styrkeövningar. En slags bootcamp på 1h. Sen bilfärd hem till Avesta igen. Ett roligt träningsläger som var välbehövligt! Nu kör jag hårt en vecka och sen vilar jag mig iform, veckan därpå.

Sett film med sambo...superbra tips från maria..."Soraya M"...se den! Tragisk, hemsk, gripande...

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, verkligen gripande film..



Själv har jag varit ute på eftermiddagen och sågat ner träd. Hjälpte johan att bygga älgpass. Det var roligt faktiskt. Säg till om ni har nåt träd ni vill ha fällt!



Kram!

2010-08-08 @ 18:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0