Mjölksyra förlamar t o m hjärnan...

Undras hur mycket mjölksyra som kroppen pallar att göra sig av med...på en och samma kväll? Ikväll har mina ben och mina lungor fått bekänna färg. Igen. Som alltid med Dalaportens orienterare. Gjorde mig inga illusioner om att det skulle bli ett lungt och behagligt pass i prattempo...nej, för såna pass finnsinte med orienterare...det är lika dumt att tro som att tro att dom kommer att springa på en stig, bara för att det finns en sådan.
Rembos backbana...det låter ju lovande...en bana. Stig alltså... Nej...eller jo...det var lite stigar här och där...men de sprang vi mest över, korsade...när vi sprang upp och ned för åsen...
15st var vi...så himla roligt...och så himla trevliga människor...och så vältränade. Hur kan man tycka att det är roligt att träna med de som man nästan alltid får kräkkänslor ihop med?

Nåväl...omgång två av saften är färdig. Svarta vinbär, röda vinbär och så hallon...två flaskor saft till...och idag lät vi bli att vaska en av dem...för er som undrar vad vaska är...läs förra inlägget...eller skit i det...sätt heder och ära i att inte veta om sådana dumheter...jag har redan glömt det själv!

Jobbet dag två har varit bra. Schemat är klart...bara lite lull-lull kvar...som salar...och hur texten skall synas i schemarutorna...och så rätt namn på grupperna. Det ordnas imorgon. Sen har jag skrivit välkommen-hit-till-ny-termin-brev till personalen...ska bli kul att de kommer igen. Lite väl tyst på skolan...bara jag och skolassistenten...

Slöat till Allsång på Skansen...har han svårt att få artister?...iofs var det nostalgi och deja vu att lyssna till Gösta Linderholm...mams och paps lyssnade på honom när jag var liten...så nu kan jag alla hans texter...mysko...fast jag själv aldrig lyssnat aktivt, mig veteligen...men en skrik-kör från Finland...va???...ja, okej, jag log åt eländet...men ändå...Och hon Linda från körslaget...såg ut och rörde sig som en kvarleva från tidigt åttiotal...och det var inte smicker!...låter jag som en gammal surtant? Okej då...jag ska gå och lägga mig istället...mina ben behöver det om inte annat...

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Starkt av dig Erica, Stensbo- backarna är inte att leka med! Kul blir det i helgen också!

2010-08-04 @ 08:28:03
Postat av: Anonym

Har precis kollat Tinas ömma öra.Du har ömma muskler och Tina har bekymmer med getingöra.Tur att ni inte går i samma division.

F.ö.hoppas jag att Din h-värk ger med sig för i Ditt nuvarande jobb får inte det problemet finnas.

Kommer in till skolan vilken dag som helst och tar en fika med er jobbare.När vet jag inte,då min tid är fylld med många allehanda sysslor.(det är tur för mig att jag inte skall tillbaka till jobbet)

Kram från Maya

2010-08-04 @ 17:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0