Musikgruppen Lärkorna mot Kramfors!

Herreminje...vilken dag...är stel som en ja, jag vet inte vad...i nacke och axlar...axlarna har åkt upp under öronen i takt med fler saker att göra under dagen...motion har jag i alla fall fått...något vackert i kråksången! Sprungit mellan möten, än här och än där...tur vi har en stooor skola!
Behöver bli frisk snart. Det går mig på nerverna att inte kunna springa. Tänker ta med mig springgrejerna till Kramfors...är väl det enda man kan roa sig med där uppe, när man inte håller kurs...
Ska dit imorgon. Med bil. Och med Kajan. Skall bli kul. OCh faktiskt skönt att komma iväg lite.
Miljötänk att åka bil dit??
Näej, inte alls...men faktiskt...så försökte vi in i det längsta lösa det med kollektivtrafik...men då skulle resan ta nio timmar...
Hm...40 mil på nio timmar...
V= S/T --> 400/9=44,44444444444...km/h...en del cyklar ju faktiskt fortare än så. Inte jag. Men en del.

Jag tar bilen. Kajan och jag turas om att köra...sen håller vi oss vakna genom att sjunga. Gudars så vi sjunger i bil, när ingen hör...bäst är vi nog på:



...okej, vi är rätt bra på "nothing compares 2u" och "I will always love you"...ni hör att vi riktat in oss på smöriga ballader...det är där våra vackra stämmor kommer till sin rätt! För er som tvivlar:



Uj uj uj...vackert så det förslår! Fin stämsång från förra årets julshow. Marina är rektor på gymnasiet...by the way liksom...


Men hugaligen vilken dag det varit på jobbet...har jag sagt det??
Strunt samma, är trött så in i bängen...gick nyss in i köket och kollade apatiskt in i kylskåpet...hm...ingen färdiglagad mat...hur skall jag orka laga nåt??

-Men vad händer??

Sambo kommer in efter en handlingstur...med BLOMMOR...med CHOKLAD...med en GLASS...
"Det behöver man när man haft en tung dag" säger raringen innan han drar på basketträningen.
Jag är lyckligt lottad. Ska nu äta min glass, sluta beklaga mig och istället fundera över vilken god mat jag skall bjuda sambo på när han kommer hem!

Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att få lite ompyssling och lyx i vardagen. Det behöver man. :-)

Hoppas att det blir bra med förkylningen snart för dig. Min har bitit sig fast ordentligt...inget kul. Ha det bra i Kramfors och kör försiktigt! Kram :-)

2010-09-01 @ 11:35:27
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Vronkan

Ledsen att jag missade med inspelningen och inte fick med hela låten. ;)

Tänker du fortfarande delta i julspex, trots att du är rektor nu?



Krya på dig och kör försiktigt!

2010-09-01 @ 22:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0