Nej till minkuppfödning!!

Minkuppfödning i Sverige...hålla djur i bur enkom för att göra päls av dem...inte ens äta köttet...2010??? Låter helt befängt i ett, i övrigt, hyfsat upplyst land...
Å ena sidan stiftar vi lagar om att hästar skall ha sällskap och få vara ute om dagarna...så att hästarna har det bättre än många av våra gamlingar...å andra sidan försvarar Eskil Erlandsson minkuppfödning...hm...men han ville ju inte förbjuda sex med djur heller...underlig man...hoppas regeringen har någon annan på lut till den posten, om man vinner valet...varför inte Marit Paulson...gamla fp-tanten?!

Det var dagens ställningstagande...

Dagens träning var backträning i Åsbo slalombacke. Trodde inte att jag skulle orka dit...kändes nästan som lite feber och halsont innan...men...om det nu var en analkande förkylning, så måste den ut...nu! För nästa helg är det ju Vasastafetten...då får jag INTE vara förkyld och förstöra för laget...så jag begav mig till Åsbo...tänkte att jag kunde träna ut förkylningen...
Och så VAR jag inte förkyld...bara trött efter jobbet...träningen gick jättebra...ok, backarna var hemska men inte omöjliga...och jag kunde trycka på ett par km efter backarna...
Bra kämpat idag av kroppen!
Huvudet höll på att förstöra allt med sin tveksamma inställning innan...men kroppen segrade!

Nu är kropp och själ i harmoni med varandra igen...duschat, ätit och slapat framför en riktigt bra Allsång på Skansen...trodde aldrig jag skulle digga till Jerry Williams..men I can jive I can jive med sköna saxofoner till var ju kanon! Och söta Tove Stryke var kul att se igen...men vilket uselt låtval...hm...hade hon frågat mig hade jag tipsat henne om att sjunga "I wish I was a punkrocker with flowers in my hair" som hon gjorde i Idol....
Hanna Lindbladh visade sig vara en av alla i raden fantastiska musikalartister som vi har i landet...impressed!

Nu blir det tidig sängdags för att vila kroppen i form till morgondagens distanspass...ja, och så till jobbet förstås...massor att göra imorgon...dan före dan...för sen kommer LÄRARNA!!
Ska bli kul...och lite nervöst! :)

Goodnight

(märker ni vad bra jag börjar bli på engelska...Anyone in for a lift??)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0