Roligt att vara lärare!!!

Idag har jag vikarierat som lärare...i Ma. Det var så kul. Spädde på mina orostankar om val i livet...mina tvivel och vad jag vill göra med livet och varför. Tänk om jag ÄR lärare...i själ och hjärta...
Ska vikariera imorgon igen...i matematik igen...i samma klass igen...och det skall bli kul! Ser fram emot det.
Som lärare får man omedelbar feedback...
Jag får verkligen ta mig en funderare.

En sak har jag i alla fall bestämt mig för..mitt i allt funderande...jag skall inte byta bil. Jag satsar på en  ny kamrem till audin. Den ÄR ju kul att köra...ska jag köpa en nyare sån får jag lägga över tvåhundratusen...och det har jag inte. Har ingen lust att låna nu när garageuppfarten skall betalas...
Audin får hänga med ett par säsonger till. Utan farthållare...jag får helt enkelt lära mig hålla farten utan sån...dumt att köpa ny bil bara för att få en farthållare (...och kanske lite tuffare färg...än ljusblå...)

Har också bestämt mig för att prova triathlon nästa år...behöver något mer, något nytt att träna för...inte så att jag tröttnat på löpning, men vill ha nåt mer...så det får allt bli till att lära sig crawla i vinter. Ett kunskapsmål som är lätt utvärderingsbart och tydligt. Bra med såna mål.

Och så ska jag ta ut lite semester till senhösten...ingen vits att ha massor av sparade dagar...tar ett par dagar och åker till Oslo i oktober...sen tänker jag ta några dagar i november och vara uppe i Rättvik och bara läsa, vila, träna och ha det bra.

Och så har jag bestämt mig för...Gud vad jag bestämt mycket...men i alla fall...att jag skall sova lite tidigare och istället gå upp tidigare för att hinna rejäla morgonpromenader...alltså...måste jag sova nu!

Godnatt

Kommentarer
Postat av: tina

triatlon lät skoj, man kanske skulle ta sig en funderare.... men till vintern satsar jag på en toppentid i öppet spår, men man hinner ju alltid träna crawl =) Kram

2010-08-30 @ 22:02:32
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Pernilja

Bra att du inte byter bil tycker jag, en farthållare där du inte får köra fortare än 30 låter inte som din stil... Satsa istället på en snabb bil om ett år eller två!

2010-08-30 @ 23:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0