Så går en dag än från vår tid...

Bloggskolk igår. Hade en mystisk trötthet som såsade till hela mig och gjorde mig snudd på apatisk...Orkade samla ihop mig för lite smörgåstårta hos svärmor och svärfar...men sen var jag helt slut...
Det blev lite spel...jag och sambo spelade nämligen ett spel i lördagsnatt...mam o pap gick hem rätt tidigt och vi roade oss med att spela NE...national encyklopedin...lite trivialaktigt men svårare...hur det gick? Ja...svårgissat, va?...allmänbildningsmästare Jerker tog naturligtvis en seger!...MEN...till söndagens kvitt eller dubbelt då...jag utmanade sambo i nyktert tillstånd och sa sturskt: -Vi spelar tills jag vinner!...hm...hade inte helt tänkt igenom det hotet...men lite extra semester hade vi ju att ta ut...i fall att!

Hören und häpnen: Jag vann på första försöket...det var race ända in på mållinjen men jag vann...nu hör jag mig själv säga till sambo...ska vi ta en vända till ikväll...
Bra idé...istället för att aldrig mer spela det spelet och glatt hävda att vi är lika bra...att jag aldrig lär mig!

Jobb idag. Jobbig dag. Drog ut på tiden. En schemaförändring var önskad av SO-lärarna och det tog en stund att lösa...en investeringsönskan från musiklärarna behövdes lite eftertanke och diskussion med förvaltningens controller...ett möte med ledningsgruppen...en bra föreläsning...ja, så går en dag än från vår tid (efter Christof Friedrich Neanders aftonpsalm...)

Wish me luck...nu skall sambo få spö igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0