Nu är det slut...

Slut på semester. Och det med en massa som är slut...

Slut på besök av syster och Birk.
De åkte hem idag. För den här sommaren. Alltihop började med att Pernilla kom "hem" över midsommar och stannade i två veckor. Sen åkte jag till Oslo och var där några dagar. Tog med mig Birk hem och så hade vi honom i en vecka. Sen kom syster igen och tog då med sig Birk och bodde hos mam o pap i en vecka. Det har varit roligt att haft så mycket tid tillsammans. Men nu är det slut...för nu...

Slut på friidrotts-EM...ja, jag tycker det är tråkigt eftersom jag gillar att kolla på sport. Friidrott är alltid roligt att se. Även om Sverige inte lyckats så bra denna gång. Min åsikt i frågan är...de som inte satt personligt rekord i sin gren...har misslyckats. Har man blivit uttagen, satt personligt rekord...men ändå inte tagit medalj eller ens kommit till final, så är misslyckandet någon annans...nämligen den som tog ut en. Å andra sidan...så antar jag att man resonerar så att de unga okända utövarna behöver mästerskapsträning. Håller väl med i det då! Men nu är det slut...snart. Håller tummarna för Emma och Michel...och tycker att Isabella Andersson gjorde ett bra marathon igår...i supervärmen!

Slut på sötebrödsdagarna...ja, för det har det varit. Vin, god mat, såser, glass, godis, snacks, kaffebröd...oj oj oj vad jag njutit gott denna semester...men nu är det dags att ta sig samman. Träningen går inte i en avgörande fas för formen och då gör det inget om jag tappar lite av sommarens trivselkilon. Så från och med imorgon är det noga med kosten igen. Ser faktiskt fram emot det. För då blir det godare när den goda maten och drycken väl kommer på bordet....begränsat till en  dag i veckan framöver!

Slut på 31 grader i poolen...vi sänkte värmen till 25 grader nu när värmen i luften försvann...det kostar för mycket att elda för kråkorna...och för badgästerna. Nu får det vara 25 tills det blir fint och varmt igen...kanske inte blir det och då får det vara slut för denna sommar...eller så får vi höja en gång till denna sommar...hoppas hoppas...

Slut på Mari Ljungstedts böcker...ja, nu är jag ikapp och har läst alla...gillar dem. Gillar Gotlandsbeskrivningarna som får mig sugen på att åka dit igen...

Slut på semester skrev jag i början...ja, det blev inte så mycket semester...tre veckor...men...dom var sköna. Särskilt första veckan som bjöd på så himla fint väder. Sista veckan har varit mer...mer...nyttig och rolig. Har gjort nytta i trädgården och genomfört nyttig träning. Det roliga har bestått i att åka med sambo till Uppsala och umgås med Pernilla och Staffan...vänner från förr...från Uppsala-tiden. God mat och dryck är det alltid i närheten av Pernilla...så det var ingen skräll att det blev så den här gången heller...roligt har jag också alltid med henne...god smak har hon, så när hon sa ja till Staffan så insågs det lätt att det var en trevlig prick...
Passade på att prova bil när vi var i Uppsala...och vet nu att jag inte vill ha en sådan. Bestämt mig nu...aldrig en sådan...gubb-bil...nä...jag vill ha något roligare...coolare...eller så har jag kvar audin...men lite sugen är jag på att byta...
Vi får se hur det blir med det.

Långpasset idag blev 20km och 300m...i 5.25-tempo...roligt pass som gick mycket bra och jag kände mig knappt trött efteråt. Kanske formen är i analkande.

Nu blir det lite fika med sambo och tumhållande framför sista friidrottsgrenarna...imorgon äre jobb...kul!
Vi hörs...


Kommentarer
Postat av: tina

Härligt med böcker, har skamligt inte läst en enda i sommar - måste vara sjuk..... Har idag börjat lyssna på en ljudbok, min första bok denna sommar, Vårlik men Mons Kallertoft - bra bra!



Ha så skoj på jobbet, snart kommer vi andra också...



Klem

2010-08-01 @ 22:10:31
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0