Fy f-n för de som misshandlar barn!

Läst en artikel i aftonbladet om en styvpappa på 24 år som slagit ihjäl sin tvååriga styvson. Han har dessutom misshandlat honom hela våren bl a brytit hans arm. På dagis har de misstänkt något, när pojken blev ledsen och inte ville bli hämtad av styvpappan...

Suckar...

Först blir jag så satans förbannad...att jag tänker...döda honom! Döda honom på samma sätt som han gjorde mot pojken...bryt hans arm, boxa honom i magen, slå honom sedan när han skriker av smärta...
Men sen tänker jag att...så gör vi ju inte...vi civiliserade människor...då tänker jag...sätt honom på värsta avdelningen på värsta fängelset...där lär han inte bli hjälte...kamratuppfostran!...men...så började jag undra...
Hur blev han sån? Vad har hänt honom på hans väg genom sin egen barndom, tonåren...tills nu när han som 24åring slår ihjäl en tvååring...och sen går och porrsurfar medan sonen ligger och dör...

Vad är det som är fel, när någon kan växa upp och bli sån...utan att någon hinner reagera på vägen?

Jag har jobbigt att läsa om eller se på tv om barn som far illa och djur som blir plågade....

Suckar igen...

Idag har jag rensat ogräs...fint väder lockade ut mig efter en skön sovmorgon. Tänkte att jag var frisk...men tänkte fel...blev varm av att rensa en rabatt, svettig av den andra rabatten och helt slut efter den tredje...gick hostandes in och satte mig i soffan...
Suck...ingen träning idag heller...

Men väl formel1-kval från Belgiens Spa...Webber tog pole...Alonso bara tia...hoppas det blir en massa regn på loppet imorgon, då har Alonso en chans ändå...

Nyss avslutat en måltid bestående av grillad haolumi med tomatsallad, lövbiff m pepparrotsmör och nötkrokantglass med chokladsås...ett sicilianskt rödvin till på Nero dÁvola-druva...gott!..."Rapital"...

Nu film...Zodiak...verkar bli läskig!

Inför morgondagen hoppas jag på --> FRISK nog att träna!

Hej vejs


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken utmärkt blogg detta är när man som läsare får tillgång till så mycket goda mat och dryckestips. Det gillas!!!

Hoppas att du friskar på dig snart. Jag vet hur det känns, är själv inne på 6:e dagen nu med förkylning...

2010-08-29 @ 11:50:30
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0