Vi vaskar en flarra hallonsaft! Coolt va?

Första dagen tillbaks på jobbet. Riktigt kul. Men Gud så drygt...att tänka igen. Har tänkt massor. Så mycket att jag glömde bort tiden. Först höll jag på att missa fm-kaffet...illa...tur att skolassistenten håller ordning på sådant! Mer illa var att jag glömde lunchen...skolassistenten fixade det igen...hon oroade sig för att jag inte skulle få något i mig - och hämtade sallad. Utmärkt! Nu kunde jag tänka vidare hela eftermiddagen...men se då kom huvudvärken. Jäklars vad den slog till...inte ens en dag på jobbet fick jag...hm...kanske jag HAR synfel ändå. Får kolla upp det där...eller hoppas på bettskenan igen...eller låta bli att tänka så mycket.
Väl hemma var det dags att göra klar saften. Jisses sån god saft...vilka hallon vi måste ha...två hela flaskor blev det! För att visa grannarna var skåpet skall stå...hur enormt rika vi är på hallon...så vaskade vi den ena flaskan...
-Vaska??
Sådant som pappas bortskämda rika pojkar gör i Båstad och i Visby...de med för mycket pengar och för lite hjärnceller...en olycklig kombination...de beställer in två eller fler champagneflaskor...dricker en och ber bartendern slå ut resten i vasken...
Provocerande så det räcker.
Ställ en insamlingsbössa på bardisken istället...våga vara lite annorlunda och bli båstads coolaste kille...beställ in skumpa för 2500kr...lägg sedan 2500kr i insamlingsbössan...ropa högt och ljudligt:
Jag har inte bara råd att dricka skitdyr champagne...jag har råd att skänka lika mycket till stadsmissionen! Jihaaa...
Men det lär ju inte hända...de är sorgliga...de där pojkarna (och för all del flickorna...)...klipp er och skaffa er vanliga jobb!

Nåja...bryr mig inte mer om dem ikväll...orkar inte tänka ju...i alla fall inte på dem.

Ska tänka på lite på morgondagen...eller kolla Roomservice...eller bara vila och vänta på bästa programmet...C.S.I NY...

Hej så länge...

Avslutar med en tragisk bild...tragisk av flera anledningar...Moët skall man dricka, inte hälla ur den är för god och den som köper för att hälla ur är för dum för att gå lös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0