Zlatan till Milan "Gilla-knapp" för den!

Jag gillar Zlatan, det är ingen hemlighet för gamla bloggföljare...och idag firar jag! För om han fortsatt i Barcelona, så gick de matcherna i Canal+ och det är de enda kanalerna vi inte har...annars har sambo ordnat så vi kan se det mesta från hela världen...MEN...nu har Zlatan skrivit på för FC Milan...serie A...Italienska ligan...och den sänds i Tv4sport...som vi har!! Grattis till mig och grattis till tv4...Bingo för er, verkligen! Kan tänka mig att reklamintäkterna blir något större om Zlatan spelar än inte...


Efter dagens sovmorgon med långfrukost tog vi oss ut i skogen jag och sambo. TIll skogen vid ömossen...där jag under ett mosslöpningspass såg massor med kantareller förra året...i år var de borta. Någon hade länsat hela skogen på allt ätligt och kvar stod några vita flugsvampar.
På stigen hittade vi tio mikroskopiska kantareller...bäst att plocka dem så man hade något alls med sig hem. Men de räcker knappast till någon svampmacka...en liten svamp-snitt kanske...

Inget att hänga läpp över...vi njöt av pannkakor och lite laxrester framför formel1-loppet från Belgien.

Ikväll har jag promenerat över till mam o pap som äntligen kommit hem från Norge, jag har släppt ut en instängd lärare från skolan (ja...hon var faktiskt instängd...fick stå alldeles stilla eftersom larmet gick på men dörren gick inte upp...kunde dock ringa och jag fick komma och larma av från utsidan...) så kan det gå med nytt larmsystem som inte är helt inkört ännu, jag har tagit ett bad och börjat en ny bok av Karin Alvtegen (verkar lovande..."Den som älskar något annat"...) och snart skall jag göra lite kvällsfika...
Det blir en jämkning av kvällens tv-tittande. Sambo vill se utfrågningen av Björklund på tv och jag vill...jag vill inte se det i alla fall...lite läsning får det bli...och fix av schemat.
Sen Milan Lecce på tv4sport...måste ju se vad det är för pajsare som Zlatan skall spela med i höst!

Hörs då!

Kommentarer
Postat av: Pernilja

Minns du kantarellsoppan vi käkade när vi gjorde vår beryktade Helsingforsresa? Kantarellsoppa till förrätt, Oxfilé men halv hummer till varmrätt och till det drack vi en fantastisk Mateus Rosé ;) Det var tider det...

2010-08-29 @ 23:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0