-London calling, day one is over! Over and out!

London day one has been taken cared of...
Resan GICK bra...trots snöovädret. Det farligaste var nog bilfärden ner till Västerås, men vi startade i god tid och körde i 60km/h ner...så någon akut livsfara vara vi väl ändå inte i, om man skall hårddra det hela. Och det ska man.
På Stansted köpte vi tågbiljetter och hann precis med tåget mot London (ja, det går ju inte bara ett enda under ett dygn...men vi hann med det som stod inne på perrongen...). Hamnade mitt emot en mysko man som genast började språka med oss...på svenska...det visade sig att han skulle precis dit vi skulle och därför ville dela taxi med oss...topp! Alla sparade pengar går direkt till shopping och mat!

Bor centralt och bra. Har gått och gått...och gått och gått...och gått. Hela dagen. Tårna är som mosade prinskorvar...och luktar som mosade prinskorvar som legat framme en vecka.
Liten shoppingtur på Oxford street, Regent street, Bond Street och Covent Garden blev dagens program.
Lunch på Italiensk restaurang...middag på Italiensk restaurang...nu har vi pratat om att åka till Italien nästa gång :)

Dagens höjdpunkt har nog ändå kvällen varit! Musikalen "We Will Rock You"...med bara Queen-låtar...vilka musiker...vilka sångare...ljudet var kanon och jag älskar melodiös rock!! Ska göra en Queen-lista på Spotify när jag kommer hem.

Imorgon börjar dagen med löpning. TÄnkte ta mig till Hyde Park och runt den om jag orkar. Helst innan sambo vaknar...sen frukost...och så på det igen! Bort mot Bayswater och Kensington imorgon.  Och London Eye. Och så Les Miserables på kvällen.

We´re having fun!

Dagens bild, färsk så den knappt torkat än...äsch...skojade bara...den ÄR digital ju!
Här är telefonkiosken utanför vårt hotell, vid Russel Square



Kommentarer
Postat av: tina

Superwomen kliver ut ur telefonkiosken.....

Åhhh så kul och mysigt ni verkar ha.

Tack för igår.

Kram

2010-02-05 @ 05:40:36
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Stenbole

Somnade högt upp under taket på Les Miserables ankomstdagen när jag startat från Avesta 04.00 Varm sköna stolar i luddigt mörker. Häftig föreställning när ögonen öppnades. Dag två genomförde jag London Marathon

2010-02-05 @ 12:59:53
Postat av: Anna

Det låter som en alldeles underbar semester! Njut på... :-) Hälsa sambon din. :-)

2010-02-05 @ 14:07:40
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0