Arbetsmiljölagen...visste inte ens att den fanns ju!

Har varit på BAM idag. En kurs på bättre arbetsmiljö. Nyttigt för mig som snart skall bli arbetsgivare. Ja, för jag blir ju vikarierande rektor på måndag. 100% rektor istället för 50% utvecklingsledare och 50% lärare. Ska vikariera i tre månader, i ett första skede. Ska bli spännande och lite pirrigt. Kommer inte släppa lärarjobbet helt Behåller en åk 9 i matte, för det känns lite ruvigt att de skall få en annan mattelärare halva deras sista termin i grundskolan. Kommer också att ha min 7:a i en lektion ma + klassföreståndarskap. Blir enklast så och eftersom vi inte vet hur hösten ser ut är det bra med den förmodade kontinuiteten för eleverna.

Nu sitter jag och dräller framför datorn. Funderar på om jag skall bada och läsa lite i kurslitteraturen , vilket jag verkligen skulle behöva eller om jag skall drälla vidare men framför tv:n i soffan. Ja, alla dessa svåra beslut.
Ströläser lite i DD också...dalademokraten...bra att utmärkta Kerstin Eriksson skriver på Avesta-sidorna igen...bra att dåliga Sofie Wiklund inte skriver ledare längre...även om jag inte alltid håller med Göra Greider...så tycker jag alltid om hans sätt att skriva.
Reflekterar vidare...jag är nöjd med snöröjningen i kommunen...kanske är den enda som är det. Men jag tycker att de verkligen fått undan snön så snabbt som man rimligen kan begära. Jag förstår att många gamla med rullator och även funktionshindrade med rullstol och permobil, i omgångar haft det jobbigt i vinter...men ked de resurser vi har, tycker jag ändå att man gjort det bra!
Sen vill jag höja skatten...inkomstskatten...höj den med en krona...det blir mycket pengar i kommunen...då får politikerna en rimlig chans att fördela medel till sådant vi alla är överens om är viktigt. Behöver vi verkligen ha mer pengar kvar i plånboken? Behöver vi inte veta att vi fixar att hålla en hög nivå på den sociala välfärden?
Jag röstar på dem som vill höja skatten, ha kvar ROT-avdrag och hushållsnäratjänster-bidrag, som vill ha betyg från åk 8 men nationella prov från lågstadiet...äsch...

läser vidare i DD...

Leksand vann mot Almtuna...jaha...Reinfledt har varit och besökt Leksand...jaha, kul för honom...han kan få besöka oss också, i Avesta...han verkar trevlig...trevligare än sina föregångare...oj, vilken snygg Mazda..får se nu i annonsen...va??? 350 000kr...är det vad nya bilar kostar nuförtiden? Hur har någon råd?
Bläddrar till TV-sidan...
Jaha...det blir OS ikväll igen...

Men först lagar jag laxpasta till mig och sambo...

Jag veeet, jag var skittrist idag...men har ont i huvudet och är trött...och kanske lite lite sur...eller om det är abstinens efter träning...vet inte.

Ingen bild idag...så det så...eller jo...jag skall se vad jag hittar:
En härlig musikbild av en virtous på draggenspiel!
By the way...njut återgien av denna film:
http://www.youtube.com/user/nikethegodess#p/a/u/1/XHqaeHmwmyg

Kommentarer
Postat av: Anna

Laxpasta=vardagslyx. :-)

Hade nog svängt förbi jag med om det varit lite närmare. :-)

2010-02-24 @ 11:30:13
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Anna M och familjen

Sur eller inte, sötast är du i alla fall!Kram på dej! :-)

2010-02-24 @ 17:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0