Creare Diem

Prosit är latin och betyder må det gagna dig. Ifall nån nu gått och undrat över varför mansäger just prosit till varandra när man nyser.
Har ni inte undrat...så får ni se det som lite värdelöst vetande...och det kommer att vara värdelöst tills ni får användning för det i någon frågesport.
Sådärja...kunskaper är en lätt börda!
:)

En svettig dag idag. Mycket att göra på jobbet, hann inte med vare sig kaffe eller lunch. Men det märktes inte förrän vid tretiden...då jag helt gick in i väggen och blev dödstrött och hungrig. Det har varit en bra dag dock. Ett bra samordnarmöte med trevlig stämning. En bra anställningsintervju med en trevlig tjej som nog kan bli bra. En snäll sambo som tog två lektioner åt mig, så jag kunde åka till veterinären med hunden. En snäll veterinär som lokalbedövade tassen och sydde fyra stygn så att såret som gick upp, numer håller ihop. Han sprutade penicillin både intramuskulärt och rakt i såret, samt skrev recept på penicillin och värktabletter åt hunden...och för detta betalade jag...0kr.

0kr...nada...inte ett öre...dessutom ställde han upp på sin lunch!!...

Hade jag inte varit sambo hade jag friat. Banne mig. Nästan i alla fall.
Förundras över människors snällhet. Han tyckte att hunden varit så snäll och det gick så fort...och att medicinen ändå var så dyr...

Och dagen blev inte sämre av att jag åkte en mil på skidor. Fort gick det, för jag var utvilad och hade fantombra skidor. Tack igen Kenneth på jobbet!

Nu ser jag fram emot Thai-biffen som jag snart skall sno ihop på spisen!

Passar på att gratulera Blombella som fyller år idag! Stora kramar!

En liten bild då, på storpudelns sår, innan veterinären sydde ihop det igen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med nya kunskaper!

Det får man aldrig för mycket av. :-)

Vilken tur med en sån snäll veterinär, är det Sören i Hedemora mån tro som pysslar om storpudeln?

Ha det gott! Kram

2010-02-15 @ 20:26:17
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0