Go Sweden!

Bloggskolk i ett par dagar. Jag erkänner. Ingen har mandat att utdöma något straff och det finns inga konsekvenser...mer än själva erkännandet.
Under skolkperioden har jag hunnit med att ha en ensamhemmakväll i fredags, för sambo var på jobbfest i skolan med sitt arbetslag. Det var faktiskt skönt att vara ensam. Jag somnade i fotöljen vid 18 och vaknade (med några få avbrott) inte förrän vid 21. Jag gjorde god mat till mig själv...varm mat...för Tina säger att det är nyttigare än kall...skink och ädelostspäckad kycklingfilé med ekologiska potatisar (från Tina förstås...). Till det serverade jag mig själv en kall cola light...inte ett dugg ekologisk. Helt och hållet gjord på tillsatser och ämnen märkta med E och en massa siffror. Gott. Ingen träning eftersom  storpudeln inte får vara ensam. Han opererade fot får inte vara ensam med den ensamma storpudeln. FÖr då tar han av sig tratten som sitter runt huvet och som skall hindra honom från att slicka på såret. Han tar också av sig strumpan som sitter på av samma anledning som tratten. Alltså skall han vaktas. Ha sällskap. Det blev jag. Mysigt.

Lördagen...alltså igår...ja, skön dag. Träning med kämpavilliga Aaik-fotbollstjejerna och sen kollade jag och sambo film och OS. Och melodifestival. Jag sov mest.
-Hur kan man vara så trött? Jag sover ju 7-8h varje natt. Obegripligt och orättvist. Jag vill också ha många vakna timmar per dygn!
Melodifestivalen...hm...vad skall man säga om den...har inte hittat någon favorit än. Ingen klart lysande stjärna. Darin får duga. Han är proffsig och sjunger bra. Men låten är...nja...inget jag laddar ned. Mello har blivit lite sisådär...är inte urviktigt för mig...OS däremot. SÅ himla kul det har varit denna vecka. Vilka heroiska insatser. Jag imponeras.

Idag...söndag...städat tvättstugan, gjort ren tvättmaskinerna och tvättat fyra tvättar. Sen drog jag till fantastiska dalaporten (eller mer till Silvemarks ergo, som har ett gym och ett löpband som är toppen)...men dalaportens medlemmar är toppen...glada, välkomnande, inkännande, stöttande...nu kan jag snart inga fler superlativer...det får räcka med att jag trivs i den klubben...har roligt när jag är med dem.
Lisa, läser du detta så vill jag säga att du är en energigivare! En empatisk, rolig och kvick energigivare.

Och nu...har jag tvättat lite till...gjort en superduper god soppa på ekologiska morötter, kålrötter och lök från Tina och Magnus odlingar...god korv och god köttfärs från mam och pap var det proteinrika i soppan.
Sitter nu och vilar/ läser i soffan.

Har ett gott liv!
:)

Dagens bild...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag såg, och blev glad! Instämmer, vi har himla kul!! Tack för kaffet nu på kvällskvisten!kramkram

2010-02-21 @ 22:03:06
Postat av: tina

Bra med varm lagad mat och så ekologisk oxå.... =)

2010-02-21 @ 22:29:11
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0