Hos veterinären...

Oj, vad raskt jag kom in på blogg.se idag då. Inte en svordom behövdes. Nåt att tänka på när dagens tacksamhetslista skall skrivas!
Hoppas också kunna få skriva att storpudelns operation gick bra.
Sitter hos veterinären nu och väntar. Storpudeln är sövd. Fick först en lugnande spruta. Hade också velat ha en sån. Han såg så härligt sömnig ut och omedveten om alla vedermödor han snart skulle utsättas för. Medan jag får sitta här och oroas. Har en grym huvudvärk. Den blir inte bättre av att en stor, brun tik som skall opereras efter storpudeln, inte alls verkar trivas med att matte och husse lämnade henne. Hon skäller olyckligt och det ganska gällt.
Nåja...jag har själv valt att sitta här hela dagen och vänta.
No one to blame!

Har med mig keso, banan, avesta tidning, en dator och en bok av Karin Fossum. Hade det varit lördag...hade jag åkt till MackeDonken och tröstätit i flera timmar...men...nu är det onsdag och då får man inte frossa. Keso och banan är också gott!

Skall sätta mig och jobba lite...även om jag tagit semester idag...för då känns det lugnare...inte någon press...utan bara för att jag vill. Eller för att skingra tankarna.

Har ingen bild i denna dator...så jag ger er en tankebild...

Svart, mjuk, nyklippt storpudel, bruna varma ögon som tittar trött och simmigt på sin matte "Varför fick ja gingen mat i morse och varför lämnar du mig i detta rummet med främmande människor...och varför är jag så trött?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0