Liveblogg OS...och så lite annat

Sitter framför TV´n och bloggar till OS...livebloggar liksom. Nu diskuteras det om AnnaCarin Olofssons lopp blev påverkat av att hon hölls kvar 13 sek i starten, även om den tiden drogs bort i slutändan...ja ja...det blir väl nån rå med det å...
Hon gjorde, hur som helst, ett riktigt bra lopp och får vara glad åt sin fjärdeplats. Men vad hände med Helena Jonsson? Två bom i stående...illa illa...nu vill det till att de jobbat hårt med den mentala träningen...så hon inte får griller i huvet...
Men...det blir väl nån rå med de å...

Konvalescenten ligger under bordet...snarkar och pruttar om vart annat. Det kommer små duster upp rakt i näsan på mig...penicillinet går hårt åt hans mage. Jag står ut med doften bara hunden blir bättre. Mam och Pap är snälla och tar hand om honom på dagarna. Annars hade jag fått ta ut semester. Kanske inte nödvändigt som så...han har ju kunnat vara ensam med tratten runt huvudet...men för själen och fokus på jobbets skull...är det bra att de kan hjälpa till. Dessutom litar jag blindt på dem. De vill storpudelns bästa och älskar honom som jag.

Dagen har varit bra och usel...växlat mellan dessa båda ytterligheter...inget att gå in närmare på. Rektorn bjöd hela personalen på semla och jag tog en fast det inte ingick i dieten. Skulle ju springa intervaller efteråt och då behövs en semla för att få upp farten...
Änywäj, snällt av honom med semlorna!
Intervallerna körde jag inomhus. Två km rätt så snabb uppvärmning och sen bar det av i 7st 400-ingar som allihop gick på 1.25. Kändes bra och var ungefär 90% av max. Sista intervallen gick på 1.20 och då var det banne mig så nära max jag kunde där och då.
Skönt att ta ut sig och skönt att jag fick fart på benen. Imorgon lugn distans en mil.

Imorgon ska jag och chefen (som varit sjuk men som snart är tillbaka) på studiebesök på Apalbyskolan i Västerås. Hoppas få idéer och inspiration att få fart på utvecklingen på vår skola. Ska bli kul och spännande!

Lite gamla bilder från förra sommaren...
Birk i Mora.



Birk, moster och storpudeln i Rättvik, det är jobbigt med semester...bra att vila ordentligt...



Jag och storpudeln vid Darkbåtsracet där jag ingick i Pappas firmas lag! Storpudeln sympatihejade på oss genom att ha en keps på sig...lite tufft bakfram...



Ja ha...inte heller denna gång kan de få iväg skidskyttarna ordentligt...hus svårt kan det vara? Ja ja...kom igen nu Ferry!! Heja heja...
Ferry rimmar på jerry...d v s storpudeln!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: tina

Bra intervallat... själv blev det soffan idag men imorgon vid tre blir det skidor på golfbanan. Häng på om du kommit hem... Kram

2010-02-16 @ 22:10:03
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är flitig med din träning så du kan med gott samvete unna dig en semla tycker jag! :-)

Alltid lika kul att följa din blogg och så fint med bilderna du lägger in. Kram!

2010-02-17 @ 13:06:04
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0