Ny jacka önskas...nån som vill köpa en åt mig??

Jäkla jacka! Min favoritvinterjacka sen säkert tio år tillbaka (inget speciellt med den...en svart parka bara...ingen märkesjacka direkt)...har pajat ihop. I fredags.
Hade glömt det...i morse.
Minus 25 grader ute...på med termobrallor och vinterja...nej just ja...hade ju ingen sån...den var ju trasig...höstjacka går bort när det är minus 25 ute. Sprang ner i källaren och rotade i en flyttkartong (ja, jag har såna ouppackade fortfarande...) Och där...där låg en vinterjacka från 1753...minst...nej, men jag köpte den innan jag fyllde trettio. Himla moderna då. En svart i gummi!!!
Verkade varm, så jag tog med den upp och drog på mig den. Ut i kylan på hundpromenad.
Gummi är ett bra material. Inne!!
Ute blir det stelt. Eller faktiskt stenhårt. GIck inte att röra armarna. Opraktiskt.
Men..nåväl...den får duga så länge. Får väl skynda mig att placera armarna som jag vill ha dem, innan jag går ut...sen är de där!

Bra dag på jobbet idag. Läste om kvalitetsredovisningar samtidigt som jag kollade det sista på Sverige-Finlandmatchen på svt-play. Heja heja...tänk vad kul om vi kunde gå långt i hockeyturneringen. Kul match. Kul att spöa finnar ! :)

Avslutade jobbdagen på badhuset. Vattenlöpning och simning. Skönt för min, av träningsvärk anfrätta kropp. Imorgon blir det nog löpning med dalaporten...eller jag springer och dom orienterar. Ser fram emot det.
Eller så blir det föreläsning om hur man blir bäst i världen. Undras om jag ska ringa Helena Jonsson och tipsa om den...hon borde kanske gå dit och lyssna.

Annars blir det mest kurs hela dagen...om bättre arbetsmiljö. Hoppas den blir bra och spännande!

Dagens bild: Birk i somras...längtar efter Birk och längtar efter sommar!

Kommentarer
Postat av: erica

ny o ny... det finns säkert någon jacka ute i garaget efter dig eller Pilla... du letar ju ofta där efter gamla kläder!! M

2010-02-22 @ 20:35:50
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: tina

Kursa lungt... Och lyssna på mammma, det finns nog kläder där... =)

2010-02-22 @ 22:45:02
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas att du hitta dig en jacka.

Annars får jag inventera graderoberna hemma i Brogård. :-)

2010-02-23 @ 14:03:26
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0