Prisa gudarna - allt gick bra!

Hemma! Allt har gått bra. Nu är en tå borta och knölen på flanken är också borta och inskickad för genomgång. Storpudeln ville inte vara på uppvak utan ylade och skällde ,i sömnen, oavbrutet så att de andra hundarna blev stressade. Då var det tur att matte satt utanför. Storpudeln bars ut och fick ligga och vakna på mattes jacka i väntrummet. Då blev han tyst. Tack sjutton för det...han ahr aldrig någonsin varit i en bur, än mindre lämnad ensam med främmande människor och hundar...jag hade också ylat åt e nsån situation.
Nu är han groggy och vinglar när han går. Mest sover han. Orkar ine hålla ögonen öppna.
Skulle inte få ge honom mat förrän kl 15. Men...en hungrig storpudel vinglade och ramlade fram till mig där jag satt och åt tonfisk och pasta. Han ville minsann också ha. Så vi delade.
Nu sover han i soffan.


Jag är tacksam i överkant, för alla som kan sina yrken och är proffsiga! Som mina båda veterinärer Sören och Hilding!

Ska nu lägga mig en stund i badet och vila bort huvudvärken som kom när all spänning släppte.
Löpning ikväll när sambo kommer hem och VAH:ar (vård av sjuk hund).

Tjoflöjt

Kommentarer
Postat av: tina

Skönt att det gick bra. Kram

2010-02-10 @ 14:49:18
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Så skönt att allt gick bra.

Har tänkt på dig hela dagen!

Kram

2010-02-10 @ 15:06:43
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: blombella

2010-02-11 @ 15:16:53
Postat av: blombella

Som hund är det skönt att vara omhändertagen av sin matte, det är inte varje dag man måste opereras och mista tån. Inte heller särsklit vanligt att tvingas in i bur. Men att gosa med filt på soffan i finrummet kan få bli en vana. Skippar tonfisken framöver

2010-02-11 @ 15:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0