Kram till er alla på Alla Hjärtans Dag

Möhippa igår...trött idag.
Tina kidnappades igår kl 09 hos sin sömmerska i Bäsna utanför Borlänge. Hon trodde att hon skulle dit och sy oom sin bröllopsklänninge...men icke. När hon gick in i omklädningsrummet så stod vi där allihop.
Först såg hon arg och irriterad ut...hon hade ju så mycket annat planerat denna dag...men sen...mjuknade hon och det var nog när hos såg de fina skidtävlingskläderna som vi letat fram åt henne...
Turkos-lila tighta kroppstrumpan åkte på och vi drog mot Rättvik där Tina var anmäld till medeldistans 5km i skidorientering. Lite orosmoln var det kalla vädret. -25 grader...då startar inga skidtävlingar...men...de sköt på starten en timma och så drog det hela igång kl 12. Tina hade fått byta till 2.9km och det var nog tur det. Hon fixade det galant och tävlingssinnet vaknade så fort hon fick på sig min mammas gamla skidor med bambustavar.
Efter denna kraftansträngning for vi till Tällberg och badade och spaade på Dalecarlia. Varmt och skönt.
Kvällen fortsatte på restaurang där vi åt trerätters och kollade melodifestivalen. Vi höll helt med i hur det gick...bra att Erik och Anders gick till Globen och KalleMoreus fick gärna komma till andra chansen...
Sen avslutade vi det hela på Bolanche men då hade jag för länge sedan passerat "bäst-före-datum" och var sjukt trött...väntade fram tiden tills jag fick åka hem och sova...somnade ovaggad...och nöjd efter en lyckad rolig dag. Imponerad av Tinas energi på skidorienteringen.

Valentindagen idag. Fick ros och bok av sambo...och ett tomt kort, han ahde glömt att skriva...synd med tomma kort. Det är ju inte korten som är det viktiga utan vad som står på dem...det är ju inte så att "jag har ju sagt en gång att jag älskar dig...jag säger till om det ändras"...i alla fall inte för mig, jag vill ha påfyllning...åtminstone var det så igår...påfyllning tack! :)

Avslutar med en bild på Tina från igårkväll:


Kommentarer
Postat av: tina

Tack så mkt för igår kära kollega. Fina bilder har kommit ut på Ik Jarl rättvik´s hemsida.

Kram

2010-02-14 @ 22:07:11
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0