Dageneftersvammel om politik...

Slö och långsam idag. Fixade till i köket efter gårdagkvällen, drog sen ut på promenad med hunden...i 25 gradig kyla...det är lite VÄL kallt för att vara en njutning.
Lunch hos mam och pap...sen vinkade vi av syster och Birk.
SJ passade på att ställa in tåget som skulle ta dem till Arlanda...heard that one before??...hur tänker dom sig att folk skall ta sig hemåt eller till flyg...eller bort...eller i alla fall resa som de tänkt...om man STÄLLER IN tåget??
Så nu fick snälla mam och pap sätta sig i bilen och köra en spontantur till Arlanda.
Utan ett enda negativt ord som skulle kunnat få syrran att få dåligt samvete, gjorde de sig iordning och drog. DET var verkligen snällt! Och uppskattades av syrran.

Sen diskuterade jag och sambo vidare på den politiska diskussionen som någon (troligen jag) tyckte det var fiffigt att dra igång inatt...jag tror den mestadels handlade om ROT-avdrag och pig-debatten...
I alla fall så tycker jag verkligen att om man ger ROT-avdrag för elektriker, för snickare, för rörmokare...för en massa typiskt manliga yrken...så borde man väl ge ROT-avdrag för frisörer, nagelskulptriser, sminköser...precis som man redan gör för städfirmor och andra hushållsnära tjänster...eller så skall våra skattepengar inte subventionera någonting alls...man får helt enkelt betala vad det kostar.
Jag kan inte begripa varför det är okej att få subventionerat att snickra en veranda eller dra el i trädgården...men inte att få anlita en städfirma...för då är det pigdebatten och gynnar bara de rika?!

Ja ja...egentligen gillar jag inte politik. Har inte hittat något parti som funkar för mina åsikter. För min del vill jag inte sänka några skatter. Höj dem om det är vad som krävs för att ha en okej social välfärd där människor får rimliga chanser oavsett familj man föds i. Sen tycker jag att man skall sänka arbetsgivaravgiften för småföretag och ändra på LAS. Sen vill jag att man höjer priset på energi som belastar miljön och sänker priset på klimatsmarta alternativ...äsch nu gafflar jag ju politik som jag inte ju sa att jag inte gillar...skitsamma...jag tror det blir miljöpartiet i år...inte för att jag håller med dem i alla frågor...men för att vi måste ta krafttag för miljöns skull.

Nu ska jag ta krafttag mot sömnigheten. genom att gå till sängs. Det var minsann ord och inga visor det!

Kommentarer
Postat av: tina

Att SJ inte sätter in ersättningsbuss istället är mkt märkligt. SJ kan man inte lite på. Bra med snälla föräldrar, vad vore livet utan dom...

2010-01-06 @ 22:12:45
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

läste alla inläggen igår...fantastiskt bra skrivet som alltid...med din blogg behövs inga andra nyhetsportaler och forum...den har allt! Kör på!

2010-01-09 @ 19:57:50
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0