Made in Sweden...utan mig!

Dagen har gått i träningens och i matematikens tecken. Det är inte fel! Dessutom mår jag prima efter att ha totalvägrat socker i fyra dagar, ha skurit ned på kolhydrater genom att helt skippa bröd och äter frukt i massor...och dricker vatten. T o m så, att mensvärken inte når samma eländiga höjder som de senaste gångerna. Tänker tro att det beror på min nygamla satsning på mig själv, vad gäller kost.
När man tränar så mycket som jag vill göra, är det korkat att inte ge kroppen det bästa bränslet.
Förmiddagen skulle ägnas åt löpning ute...för kallt...huttrade jag imorse och tog med mig innespringkläder istället. Det fick bli 6km backintervaller på bandet. Sprang 500m-backar i rätt bra lutning. Sen ökade jag farten för att simulera nedförsbacke. Kul pass, som gick bra.
På eftermiddagen träffades ett gäng (8st) lärare för att spela volleyboll. Som förr i tiden. Så himla kul det var! Blev riktigt svettig. LÄngtar redan till nästa torsdag. Idrott kan verkligen vara gemensamhetsskapande!
Nu på kvällen avslutades tränandet med ett spänstpass med Dalaporten. Sjukt jobbigt efter backintervallerna i förmiddags. Hel slut i kroppen nu.

Gott att njuta av soppan jag hann göra innan sista träningspasset. Käkade till "made in Sweden"...de letade en till bandmedlem till "Play"...hm...undrar varför Laila inte tänkte på mig??? Vi blev ju såna polare...

Ja ja...de kanske vill ha någon yngre...mer oprovad...inte ett gammalt proffs känd från lärarshowen.

Mat idag:
Frulle: Två ägg, en apelsin berocca och en kopp kaffe + ett glas vatten
Mellis:1/2 Starbar protein + ett glas vatten
Lunch: En burk abbas tonfisk, minikeso, 1/2 avocado + två glas vatten
Mellis: En proteindrink, en mango + ett glas vatten
Middag: Köttfärssoppa med krossade tomater, lök, kummin, cayennepeppar, timjan och en buljongtärning + tre glas vatten
Mellis: En apelsin

Totally: 1400 kalorier på 48% protein 22% kolhydrater och 30% fett.
Kommentar: Duktig flicka. Känner mig nöjd!

Nu packning inför träningslägret i Rättvik. Drar kl 15 imorgon. SKa bli kul!

hejvejs


Kommentarer
Postat av: tina

Bra ätet kära kollega. Rekomenderar att öka lite på kolhydraterna om du ska på träningsläger, vill inte att du ska bli sjuk. Men antar att du redan tänkt på detta



Bra med iniativet till volleybollen, den var skitkul!



Kram

2010-01-14 @ 21:31:31
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: erica

Jag vet att jag ligger på tok för lågt både på kolhydrater och kalorimängd för att träna hela helgen. Tänker så hur långpasset går med proteiner och fett istället för att vråldricka kolhydrater under passet. Train low, compete High...ja ja...ska höja maten lite nästa vecka!

2010-01-14 @ 21:41:54
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

jag äter på tok för mkt ... kommer oxå att inköpa keso och tonfisk till lunchen nästa vecka. Soppa är gott. Tror det blir inköp av berocca å, det äter ni båda.

2010-01-15 @ 18:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0