Ännu en bra dag till handlingarna <3

Leila Bakar på TV´n...känner en som är som hon...min kollega. Skulle när som helst kunna göra ett program, minst lika bra som detta..."Tina bakar"...eller varför inte en följetong:
Tina bakar, Tina gör älgstek, Tina gör soppa på vårens primörer, Tina kokar sylt...ja, hon kan allt i köket...det husmödrarnas husmoder...Mange vet vad han gör, som äktar denna köksfantom!
Nog helgat varde hennes namn...det är ju MIN blogg då skall inte nån kollega få ta upp ett halvt inlägg...ju!

Så var årets jullov helt över för min del...eller jag har ju faktiskt jobbat lite i mellandagarna...men nu är det bara jobb som gäller, från och med i morgon. Jag passar på att reflektera lite...varför kan jag inte njuta av en sovmorgon? Va? Maila in förslag, den som har...för jag har banne mig inte en aning. Jag längtar och längtar efter sovmorgon...varje gång jag går upp 05 under terminerna...tänker jag..."om jag bara kunde får sova till 9.10 NÅN gång!"...och så får jag det...men ställer ändå den förb-de mobilen...på 07!!...nej faktiskt på 07.30 en gång under lovet...och då varknade jag 08! Hugaligen...tyckte att hela dagen gått och att allt var förstört...
Gick upp 07 imorse...SISTA morgonen på lovet.
För att träna 09.30.
Förvisso blir dagarna i ljus, lite längre...vilket kan vara en god vits under vintern...men ändå.
Skitsamma...ni behöver inte maila in. Jag vill inte veta...men tror det stavas Luther!

Ja, men dagen har varit bra...Birk var med på BootCampen och tränade. Kollar och och gör sen lika oss vuxna. Bäst var han på dips. Antingen har han tjyvtränat Triceps på nåt sätt...eller så är han en naturbegåvning...eller så har en en lätt kropp. Slår mig med hästlängder. Men på boxningen...ha!...där fick han stryk!...eller nja...han hade kunnat få, om jag bara tagit i...men, det kändes inte viktigt. Skönt att vuxna kan tänka så. Hade sett illa ut att knocka honom.
Nåväl, sen blev det lunch med Dalaportarna. Vi planerade träningslägret som blir 15-17 januari. Hård träningsheld i RÄttvik. Ska bli så himla kul! Efter det kände jag för mer träning. Det var bara 7 minusgrader. Bäst att passa på att få lite utomhuslöpning. Tog med mig hunden på en lugn runda. Hemskt skönt!

Och nu då...ja...nu sitter jag och funderar på om jag inte skall ta och beställa ett par Ranelidböcker på bocus.com.
Har läst två böcker av honom...och blivit mer sugen nu, efter "Stjärnorna på slottet" där jag tycker att han är kanon. Gillar hans språk, hans ganska osvenska sätt att prata om sig själv, och att han törs visa känslor.

Slänger in en bild som inte har med någonting alls att göra i detta inlägg...men det är MIN blogg och jag lägger in vilka bilder jag vill...dessutom är det en kemilektion med min förra klass...som jag råkade gilla! Då platsar bilden på bloggen!


Kommentarer
Postat av: tina

Men vad trevliht att bli omnämnd i bloggen, det gillar jag =) Mer sådant, tar gärna upp ett helt blogginlägg om det skulle vara så.... Kanske ska sadla om då, men lite mat och bak men då mister du mig som kollega och det vet jag att du inte vill.... Kram kram

2010-01-04 @ 09:18:47
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0