Första dagen på mitt ny-gamla kostliv!

Precis kollat ett fantastiskt avsnitt med "Du är vad du äter". Anna Skipper, vilken hjälte! Ha ha...med henne i hasorna vore vårens mål ingen match. Nu får man istället hänga sig själv i hasorna...och hoppas på bloggvännerna...Det är nämligen så, att idag börjar det nygamla livet. Nu börjar jag ordningsam kost igen. Inte varit ordning på den sen vi flyttade. Gav mig själv en massa undanflykter och gratifikationer i form av massor med ätardagar, glass mitt i veckan, vin mitt i veckan och mackor på vardagarna!
Nu är det slut med det!
Vi är tre st som kör på var sitt håll. Tina som skall komma i bröllopsklänningen, vilket hon redan gör...men hänger med ändå... Bella som redan är gift men vill komma i lite bättre form...och så jag...som vill göra mig av med lite extra kilon som bara är ivägen för löpningen. Och så mår jag mycket bättre utan en massa gluten och en massa dolt socker.
I glass är inte sockret dolt iofs...och inte i vin heller...det är liksom ingen hemlighet...

Nåväl...här i bloggen skall varje dag dokumenteras. Vad har intagits och var har uttagits.

Börjar med att säga att dagen varit sanslöst dryg. Massor att göra, tidsplanering förstörd av långa möten, ingen hundvakt vilket gör mig helstressad att hunden skall vara ensam...snabbt hem till honom och snabbt tillbaka, och så allt som skulle göras...
Nåväl...klarade det nästan inom önskad tid. Failade på 1h och 15min...
Tur att jag har vilodag från träning idag. Är helt trasig i kroppen efter 6dagars träning på raken, varav tre med styrke. Volleydagen gjorde sitt till...höger axel vill liksom inte hänga med riktigt nu...

En varning: Om ni kommer ikapp en bil med ett "M" på...M som i motormännen...så är det en organisation för långsamma bilister med rätt att tillrättavisa andra i trafiken. Ungefär "vi som kör rätt och riktigt OCH betalar skatt...OCH har lyckats hålla våra gamla bilar i fint trim och därför är berättigade till extra respekt och hövlighet från er andra"...Jag höll på att bli överkörd av en sån idag. (Vet att det heter sådan, men gillar att skriva "sån"...)
En tant med ett överbett som gjorde att jag misstog mig att det var en grävskopa som körde den citroënen...dessutom bländades hon av solen, som vi andra...men "M"-märket gav henne förtur till vägen och vi andra fick kasta om ratten för att undkomma henne...ja ja...kasta och kasta...hon susade fram i 35km/h...så det var väl inte såå nära...men rätt irriterade eftersom jag körde på en huvudled och hon svängde ut mitt framför mig...summa sumarum: M-märke---> gör en U-sväng och välj annan färdrutt!

Jahapp...Mat idag:
Frulle:
Havregrynsgröt m minikeso och blåbär
1,5 ägg
1 berocca
kaffe

Mellis: 0,5 mango + 1 apelsin + kaffe

Lunch:
Broccolisoppa + omelette + kaffe

Mellis: 1/2 starbar protein

Mellis: 1äpple +kaffe

Middag: Kycklingfile m bönragu och kokt broccoli, till det minikeso

Mellis: En näve mandlar

Kalorier: Ca 1600kcal
Fördelning:
Protein 36%
Fett 35%
Kolhydrater 29%

Kommentar: Ligger lite lågt på kalorier med flit, för att jag har vilodag och kroppen inte behöver lika mycket bränsle. Fördelningen ser bra ut men vill ligga på 40%prot, 30%fett och 30% kolhydrater nu ett tag.
När jag skall springa långpass (mer än 1,5mil) tänker jag ligga på 40% kolhydrater

Så jag känner mig nöjd och lyckad...inget fusk...och hyfsat god mat! Mot nya utmaningar...typ vilken mat jag skall laga till imorgon!

Kommentarer
Postat av: tina

Inget vatten???

2010-01-11 @ 18:57:13
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: erica

Joooo...faktiskt massor...

Äter ju mina receptbelagda zinktabletter...de skall intas med ett glas vatten...så hittills har det väl blivit...hmm...ja, en sådär 1,5L i alla fall...förutom det som finns i all frukt och i grönsakerna...inte konstigt man bor på toan!

2010-01-11 @ 19:17:20
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

jag har glmt vattenredovisning- fast båda äter Berocca... vad då då...?

2010-01-12 @ 11:08:35
Postat av: Anna

Intressant! Är det ok att "kopiera" några av kostråden? :-)

2010-01-12 @ 15:45:42
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0