Historia skall hädanefter blivfa min melodi!

Trött och oinspirerad. Inte på dåligt humör. Inte alls faktiskt.
Har spenderat eftermiddagen på seminarium om diskriminering ur ett idéhistoriskt perspektiv. Mycket intressantare än vad jag väntat mig. Kanske inte så dumt ändå. Det där med historia. Som jag skytt som pesten sen jag gick i högstadiet och räknade Jan Isacsons "Öhhh" på lektionerna. Mesopotamien, Eufrat och Tigris...det enda jag minns och troligen det enda han sa...not!
Men nu var det andra bullar. Professor Anders Pettersson dunkade på med allt vad han kunde om skolväsendets begynnelse och hur man tänkte förr. Intressant att få reda på bakgrunden. Varför gör vi som vi gör.
Kanske t o m skall offra mig på att låna någon bok i ämnet.

Nåja..

Inte förhasta sig.

Jag gillar ju nutid.

Och deckare.

:)

Ingen träning idag. En välbehövlig vila som känns som om den gjort nytta. Imorgon massage och ny träning. Ett lite snabbare pass står på schemat.

Men först sängen, Gud så skönt det skall bli...nybadad och alldeles varm!

Maten då...jo tack, jag tuffar på med nyttigheterna. Det går bra och har nog endast missat med vattenmängden idag. Skall skärpa mig.
Tar ett glas genast, innan sängdags!

En bild från i somras...fick lönebesked från Vasaloppet idag...tog ett tag innan jag kopplade. Inte illa, lön från vasaloppet! Det slår ni inte! :)
Jag fick bara 1/10 av nedanstående...men det räckte till nya dojor...nästan!



Kram  på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade Jan Isacsson i svenska högstadiet..känner igen det där med Öhhh på lektionerna...

2010-01-20 @ 10:16:01
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: blombella

Inte illa att få pris... men om man är bra så är man....

2010-01-21 @ 12:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0