Igår champagne, idag Treo...bubbel som bubbel!

Bjussar på en till uppdatering så här första dagen på nya året. En superbra dag trots a light hangover (skriver på engelska så att inte alla underåriga fattar vad fröken gjort...) men i alla fall...Luther i beaktande, drog jag på mig broddar och reflexväst och sprang ut till sambos syster medan sambo tog Birk och pulkan i bilen.
Snömodd är inte mitt bästa underlag men fixade ändå en okej tid...och för mig är 7km i 5.10-tempo helt okej en nyårsdag i snömodd. Man måste veta när det är good enough liksom. (Där skrev jag inte på engelska för att undanhålla underåriga information...good enough betyder bra nog!=)
Okej...
Vi hade det toppen hos Månspersarna. Vi var ute i tre timmar. Åkte bob bakom bilen, pulka och skidor och grillade korv och pinnbröd. Värsta deja vu:n från jag var liten. Då tog mam mig och syrran ut på landet, packade varmchoklad och bullar...sen var det slädparti och korvgrillning. Slädparti är när det är många nordsvenska hästar som drar slädar runt en stor äng...och barn får åka med. I alla fall var det så förr...när jag var liten...nån gång på stenåldern!
Har avslutat Birk-dagen med att bygga lite med lego hemma hos mam och pap. Men sen...sen tog orken slut och jag och storpudeln drog hem.

Kvar att göra idag är...
Äta pizza
Se på tv
Se på film
kanske bada...

Aldrig får man vila

:)

En vinterbild från Rättvik 09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0