Konflikter värre än vad de har i Haiti!

Fin bil! Till det facila priset av 800kr. In- och utvändig tvätt samt vax. Det var det banne mig värt.
Biltvättare skulle jag kunna tänka mig att jobba som. Ibland kan jag tänka mig det. Som i eftermiddags, just  under mötet med tjejerna som var så oerhört osams...så oerhört kränkta, indignerade, förolämpade...ja, allt var förstört (alltså inte förstört som i Haiti...där ALLT verkligen ÄR förstört...) nej mer som att...jag kommer aldrig mer att förlåta dig, jag hatar dig och egentligen älskar jag dig och saknar dig och vill inte vara osams, men i alla fall så är jag envis och stolt så jag hatar dig nog ändå...ifall inte du slutar hata mig alltså...så förstört var det.
Och ibland är inte jag rätt person att lyssna på det.
Ibland orkar jag inte bekräfta deras känslor.
Jag vill skrika "Skärp er"!
Och sen ta en kopp kaffe, en banan och jobba vidare med den annons jag just innan mötet, börjat med.

Men vi pratade och pratade...och pratade...

På min tid...alltså min högstadietid. Fanns inga mobiler. Inget internet - och därmed ingen bilddagbok, ingen facebook, ingen msn...
Då fick man vackert bråka analogt!
Då var det lappskrivning.
Möjligen busringning hemifrån (för det fanns ingen nummerpresentatör heller).
Skitsnack öga mot öga.
Mer ärligt...eller i alla fall mer lätthanterligt...
Nej förresten...en skillnad till: Ingen hanterade det åt oss. Det var nämligen inte skolans sak. Skolan skötte utbildning och såg till att vi skötte oss på lektionerna. Där emellan var laglöst land.
Var det bättre?
Vet inte.
Men vi fick lära oss lösa konflikter på egen hand. Inte sitta hos någon som skall hjälpa och medla.

Nåväl. Nog om det. Hoppas de kommer båda två (eller alla fyra...de fick med sig några vapensystrar också) imorgon. FÖr när deras osämja om skitsaker (ursäkt för ordval...) drabbar deras skolgång. Är det nog!

Nog!

Träningen idag var minimerad till ett långsamt återhämtningspass på 7.2km med gasellen. Det gick verkligen långsamt och var smärtsamt. Vaderna krampade.
Nu ett bad och massor med liniment senare känns det bra igen.
Dags att göra paprikasoppa och koka ägg.

Ser du då mamma att jag VISST lyssnar på dig fortfarande!
Skriver inget om kalorier och vad jag äter!
Du har rätt som vanligt!
(men du har alltid fel när du kommenterar träningen...så det så! :)

Kommentarer
Postat av: tina

HAr vi slutat med vår mat och träningsdagbok nu????

2010-01-18 @ 22:10:52
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: blombella

hahah, ett återhämtningspass på 7.5- det är vad jag springer i god form- mellan 7 och 1.1 och tycker det är uppladdning. I love u, så enkelt allt för dig. hade din lunch igår förresten. Keso o tonfisk. älskar det. minmalt med förberedelse....

Skall tänka på mjukdelarna o senor som kan ta stryk, vi kan skriva om det är bra dag eller inte kanske...

2010-01-19 @ 18:31:26
Postat av: erica

Man blir aldrig för gammal för att lyssna på vettiga åsikter!! Kram M

2010-01-20 @ 16:26:48
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0