Mästarnas mästare ikväll!

Bra dag. Trött som tusan imorse. Det är bokens fel. Anna Holts fel. Skriva böcker som knappt går att lägga ifrån sig...tocke tok! Så himla spännande...sträckläste i badet...och kunde inte sluta utan läste alldeles för länge när jag lagt mig också. Nåja...en gång gör ingen skada..men ikväll...då skall jag minsann...minsann...inte läsa mer än några få sidor. Annars tar ju boken slut så fort...öhh...

Nåväl...sen sovning får man lida lite för på dan (vet att det heter dagen...men...som vanligt...jag gillar talspråk...). Inte för dagen blev dålig. Inte alls. Så himla trevliga elever. Utmärkta lektioner.
Det är efter sådana här dagar som tankarna dyker upp.
Jag älskar att undervisa, att vara lärare...det är nästan alltid kul.
hm...

ska tänka mer på det

Nu ska jag bada, sen blir det Mästarnas mästare på Tv...så himla kul program!



Då så...
Mat idag:
Frulle:
Havregrynsgröt m minikeso och ananas i sin egen juice
1 berocca
kaffe
1 glas vatten

Mellis: 1,5 äpple + kaffe
1 glas vatten

Lunch: Kycklingfile m bönragu och kokt broccoli
1 glas vatten


Mellis: 1/2 starbar protein + två mandariner
2 glas vatten


Middag: Kycklingfile m wokade grönsaker och minikeso
1 glas vatten

Mellis: Apelsinsmoothie på en apelsin och kesella 1% (lite lite lite fun light hallon...så yttepytte lite att det knappt märktes) (delades lika, med sambo :)
1 glas vatten


Kalorier: Ca 1500kcal
Fördelning:
Protein 42%
Fett 23%
Kolhydrater 35%

Träning:
10km löpning på 48 min (kändes bra, låg bra i puls och kunde ta i)
1km nedjogging
15 min rygg och magpass
5 min stretch...för lite...jaa, jag vet!

Kommentar: Återigen en dag utan fusk. Känt mig pigg och inte hungrig. Löpningen gick fint men 1500 kalorier minus 800kalorier som försvann från löpningen...är i minsta laget. Jag får skärpa mig. Ingen vits att ställa kroppen på svält. Bara dumt. Bryter ner och gör skada. Ligger dessutom för lågt på fett även om proteinerna var bra idag. Lite olivolja till wokade grönsakerna hade gjort susen! Här får jag skärpa mig!

Kommentarer
Postat av: tina

Kära kollega bra jobbat idag. Imponerad att du bara drack kaffe vid två tillfällen. Tummen upp på det. Och så duktig med vattnet, din kropp får en chock dagtid =) Kram

2010-01-12 @ 21:15:27
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: erica

Nåja...det blev tillslut 3 koppar kaffe! Men å andra sidan ett glas vatten till! :)

Jag glömde först att skriva om de två mandarinerna...hm...viktigt att ta med ju! :)

2010-01-12 @ 21:54:26
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0