Nyklippt hund och lite skidor

En dag som fyllts till bredden av sysslor...men få sysslor. Kammat ut tovor, badat, fönat och klippt storpudeln. Det tog 8h idag. Han börjar bli gammal och orkar inte riktigt stå blickstilla så länge som det behövs...jag börjar bli gammal och orkar inte stå böjd riktigt så länge som det behövs...många micropausar...
Men vad fin han blev! Och så liten...en 12L hink proppfull med pudelpäls.

Nåväl...sen blev det namnsdagsfika. Bara tre stycken har kommit ihåg min namnsdag idag. Bäst var sambo. Fick fina blommor och en bok av Karin Fossum. Han kan han, sambo! Sen kom svärmor. Hon ringde och gratulerade på kvällen och har stickat strumpor åt mig. Sen kom en f d arbetskamrat från vägkrogstiden, som grattade mig på facebook. Mam och Pap kom hit  på namnsdagsfika och mam hade med sig nykokt hjortronsylt de gratulerade också på namnsdagen.
Är det viktigt med namnsdagar? Nej, inte särskilt. Men kul då nån kommer ihåg. Det är ju inte lika viktigt som födelsedagar.

Sen åkte jag skidor med samma gaseller som jag sprang med igår. Här klarar jag mig något bättre. Är inte lika långt efter. Vi drog 7km i mörkret och det var skönt.

Nu blir det partiledardebatt tills jag somnar i soffan. Kan gå fort. Vill egentligen vara vaken och se...bra att bilda sig många uppfattningar inför valet i höst.

Lite för enkel retorik av rödgröna gänget, att skylla ökad arbetslösheten på alliansen...finanskris i hela världen och Sverige har ju klarat sig bra under den...eller hur många av bloggläsarna har verkligen märkt av finanskrisen?

Nåväl..hej för nu!

Dagens bild...Birk igen...efter bad med moster!


Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggaste pudeln i världen då med andra ord.

Vad gör du med all avklippt päls då? Vinterboning för fåglarna i deras bo kanske? Så brukade moster göra när hon klippte sin hund. :-)

2010-01-25 @ 15:11:57
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0