Supersköna superhärliga toppenlördag!

Bloggskolk igår. Men har en god anledning. Jobb och nöje tog all min tid! Och ett veterinärbesök hos veterinärSören i Hedemora.
Storpudeln börjar få krämpor. Det skär i hjärtat på mig. Han skall ju leva i all evinnerlighet. Frisk. Pigg. Smärtfri.
Sökte för följande:
Autoimmun klokapselavlossning, en diagnos hen fick för ett par år sen. Klorna blir spröda och spricker. Kvar bli pulpan. Som blöder och gör ont. En klo på höger fram är värst. Det påverkar hans humör.
VeterinärSären sa: Vi tar bort klon och en bit av tån. Han får penicillin i 14 dagar först sen opererar vi den 10/2.
Jag sa: Jag vill vara med under operationen.
VeterinärSören sa: Nej.
Jag fogade mig...men tar ut en semesterdag och är med ändå...fast i väntrummet. Då får jag vara med när han sövs och när han vaknar. Vilken hemsk dag det blir. Men bra när det är klart. Och dyrt. Det är det värt. Sådant är självklarheter.
Sökte också för att han blir stressad när det är löptider. Olycklig för att han inte får träffa och göra roliga saker med alla tikar som kissar så det luktar ljuvligt i en storpudelhannes näsborrar.
VeterinärSören sa: Vi kastrerar honom kemiskt med en spruta, det håller i sig i tre månader.
Jag sa: Det kan väl inte bli några komplikationer, han kan väl inte dö av sprutan?
VeterinärSören sa: Nej.
Jag höll i hunden som fick en spruta.
Sökte också för den hemska andedräkt storpudeln haft sen december trots tvätt av min varje dag och tandborstning.
VeterinärSören sa: Det kan komma från magen, eller bakterier i munnen. Vi ser om det försvinner med penicillinet han får för klon, annars gör vi ren tunga och tänder när han ändå är sövd.
Jag sa: Vad bra.

Träning igår: 5km återhämtningslöpning med storpudeln som entusiast bredvid mig!

På kvällen kommer vännen och kollegan Tina hit, med sin blivande make Magnus. Vi planerade lite hur vi som toastmasters på bröllopet skall bete oss. Och så åt vi trerätters och spelade kort. Till sent in på morgontimmarna.
Sambo vann. Jag höll på att somna. Men det var mycket kul och trevligt.

Drygt att gå upp idag bara. Tidig promenad med hunden. Sen bootcamp med Aaik-fotbollstjejerna. De kämpade väl och vid boxningen gav de igen...jag fick ta emot två hårda slag i magen. Tur att min sexpack han dra ihop sig och hålla emot. Jo, jag HAR faktiskt en sexpack. Den syns bara inte.

Kl 14 var det dags för dagens helvete. Tusenmeters intervaller med gasellAnnica och gasell Sofie. Uppvärmning i 2,5km sen var det dags...jag orkade tre st...4.12, 4.20 och 4.35...inga tider att skryta med...sen sprang vi hem i 5-tempo...8km...ett bra pass. Men vidrigt. Fler såna om jag skall få fart på benen.

Nu väntar jag på att sambo skall komma hem med Thaimat.
Sen vilas det framför tv:n...hela kvällen.
Superskönt.
Helgen har varit superbra hitills...hur skall detta sluta!?

Bild från Tomteland i somras. Moster och Birk.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller tummarna den 10/2 ska du veta.

Ja, tänker på er alla dagar iofs men lite extra då den dagen.

Kram!

2010-01-23 @ 19:49:50
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: tina

Tack så mkt för igår. God mat och dryck och trevligt kortspel. Det blev sent och det känns idag, tröttelitrött.....

Nästa gång ska jag bannemig vinna!

Klem

2010-01-23 @ 22:22:25
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: blombella

Gläder mig att kollegan smuttar på vinet... honkan behöva lite antioxidanter...vad gäller Jerry så är han inte tjock, kanske lite tjockpälsad. Dessutom bra att du är med den tionde... det är som barnen, då följer man med. Såg dig och gasellannicka när ni löpte på ner för månsbo när vi for till matchen. Kan ni inte ha på Er folkdräkt när ni sköter pinglandet? du är så söt i den... kanske Jerker är lika söt med knätofsar... Tur du vann över Tina

2010-01-24 @ 11:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0