Träningsläger i Rättvik

Då var träningslägret igång då. Åkte upp till Rättvik med gasellerna direkt efter jobbet och kom fram kl 17.30. Sanbb uppackning och sen på med ute-löparstassen. Vi körde en lugn mil ner till Rättvik och vände. Kyrken var vacker i vintermörkret. Upplyst och omgiven av vackra björkar med fin vit rimfrost på...hm. en upplyst kyrka...dubbeltydigt...alla kyrkor anser sig nog som upplysta.
Nåväl, skönt att springa med kändes lite tungt efter all träning igår.
Extra skönt var det att komma in. Att få laga mat tillsammans. Det blev Fläskfilé med champinjoner och vitlöksost, till detta en stor sallad och klyftpotatis. Efter det har vi smaskat på resten av vitlöksosten och lite knäckebröd.
Tyvärr inget vin. Gasellerna drack vatten och jag har festat på cola light.
Vi sitter nu och kikar på Lets Dance...fy tusan vad duktiga de är...hur kan de röra sina kroppar så där? Jag skulle aldrig klara det...skulle aldrig ens försöka...men älskar att titta på när andra göra det. Det ser kul ut att kunna dansa. Hade gärna velat. FOtbollsviktoria imponerar...jag känner igen den stela kroppen...kavaljeren ser ut att få bryta runt henne...som det ser ut för de som måste dansa med mig...
Skitsamma...jag springer rätt bra :)

Imorgon blir det bootcamp utomhus i snön, sen tar vi en guidad promenad i byn...så stadsgasellerna får se hur fint det är här! På eftermiddagen åks det skridor och löps långpass. Jag har inte bestämt mig vad jag skall välja än...gillar ju egentligen inte skidor...men vill heller inte springa ensam om alla tänker åka skidor.
Får se då.

Maten idag då...
Frulle: Havregrynsgröt, ananas, keso och mjölk + kaffe och ett glas vatten + berocca
Mellis: En banan
Lunch: Soppa från igår (köttfärs) + 1 ägg
Mellis: 1/2 starbar protein + 1 banan + en näve nötter
Middag: Fläskfilé med klyftpotatis (hemgjord) + chmpinjoner + 1 glas vatten och 3 glas cola light
Mellis: 3 kex med cambozola ost...massor med vindruvor, päronbitar och röd paprika + kaffe och 1 glas vatten

ca 2000kalorier...har ingen aning om fördelning eftersom mitt dietist-data-program är på datorn hemma...så just nu struntar jag i det...
Kommentar: Höjer matintaget i helgen, mycket träning kräver det! Vill inte gå tom!
Har himla kul här och trivs med livet!

Hoppas ni trivs också!
KRam

Kommentarer
Postat av: tina

Bra du äter lite mer när du ska träna så mkt. Ha en bra träningshelg.

Kram

2010-01-16 @ 09:33:57
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: blombella

Nog är dans skoj allt... men, om du fick träna dans i 8 timmar per dag så skulle fotbollvickan verkligen ligga i jämn ledning med dig. All dålig rytm o balans skulle genast vara omstrukturerad till följsamhet. Hoppas att lägret blir bra, det är nästan sommar i Rättvik.lycka till

2010-01-16 @ 11:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0