Träningslägret är över!

Hemma igen efter tre dagars träningsläger i Vikarbyn, Rättvik. Kroppen är mör och det känns fantastiskt att ha fått hänga på dessa gaseller. Som varandes en vattenbuffel har det inte varit en barnlek hela tiden.
Vi drog 15 från Avesta i fredags. Efter en trevlig biltur med lite shopping nere i Rättviks centrum (funktionstrosor och sport-bh för min del samt mat) kom vi fram till mams och paps hus i Vikarbyn och då var kl 18. Jag skrev trevlig biltur...för den var trevlig. Jag var inte arg eller irriterad en enda gång...detta lovade gott!
Vädret lovade gott.
Bara -11.
På med löparstassen.
Vi sprang tillbaka ner till Rättvik, fram till kyrkan och tog en bild (se nedan) och så hem igen. En lugn tur på 10km.
Sen matlagning och Lets Dance.
Dag 2 dök övriga gaseller upp. Nu skulle det boot campas i snön! Styrke och kondition.
Rundan är 6,5km och innbär bl a en brant backe på 1,4km. Runt den turen gjorde vi ca 15 stopp med olika styrke övningar i sann boot camp-anda. Sjukt jobbigt.
Hem och intensivvila och äta lite chiliconcarne med ris...två timmars lunch och vila gick alldeles för fort...nu skulle det åkas skidor...jag hade inga skidor med, för jag hade hoppats på bara löpning...gasellerna ville åka skidor...så då hyrde jag skidor. Vallningsfria...förstår varför...de var helt knottriga under och hade absolut noll glid...men för det fästet! Halleluja! Jag älskar fäste. Skiter i glid bara det inte är bakhalt.
Blev helt slut i armar, axlar och rygg.
Väl hemma igen snördes löparskorna på och vi tog en kort återhämtningstur runt byn.
Tacos till kvällen...ALDRIG har Tacos varit så gott...och ALDRIG har jag ätit en sådan god chokladkaka som gasell-lisa hade gjort. Den visste var den tog!
Vi var inga partydjur direkt utan gick till sängs vid 22.
Dag 3...huset städades och packningen in i bilarna...mot Falun och friidrottshallen...nu skulle det springas intervaller. Först löpskolning. Det var längesen och AJ vad ont kroppen gjorde...men passet gick bra...
Och sammantaget en himla lyckad och rolig helg ihop med Dalaportarna! Ser redan fram emot nästa träningshelg.
Veckan som kommer blir lugn i starten med lite återhämning ca en mil imorgon, vila på tisdag, styrke och backe på onsdag...sen vet jag inte...men det reder sig!

Här är vattenbuffeln och gasellerna nere vid RÄttviks kyrka (som skulle ha synts i bakgrunden...var det tänkt!)



Återkommer imorgon!
Kram och hej

Kommentarer
Postat av: tina

Tror och är övertygad att du är långt från en vattenbuffel. Bra träningshelg kära kollega. På torsdag vankas det volleyboll igen.... Kram

2010-01-17 @ 22:44:04
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0