Yes! Vilken dag!

Yes! Jag ägde på volleyplanen idag. Vilket block jag fick till. För första gången någonsin...blockade jag ned en smash, så de fick tillbaks den rakt ner i golvet...ha ha! Servarna satt där också. Månne att min smashmottagning kan finslipas något. Himla kul i alla fall. Att göra nåt ihop. Lärarna.

Yes igen! Jag ägde på löpbandet i förmiddags. Gasellen kunde inte komma så jag körde intervaller för mig själv. I lördags fixade jag bara tre st tusingar i 4.10-4.20 tempo. Idag fixade jag fem stycken. Två km uppjogg och en km nedjogg. Ett toppenbra pass på 8km. Nöjd. Sen körde jag lite bålstyrka. Onödidgt skulle det visa sig.
För när jag kom hem från skolan...hade plogbilen plogat vår gata...och lagt all snö framför vår gård. Tack för den jättevallen...stenhård. Bilen på gatan och skyffeln i näven...bara att hugga i. 45 min senare hade vi ren gård och en trött jag...bra träning. Flås och styrke.

Nu dags att göra något vid spisen. Mat blir det. Men vad...ingen aning...ska försöka vara lite spontan med en broccoli, lite lök, ägg...mera ägg...och kanske avrunda med något kokt ägg...
Nej, det blir broccolissoppa...med kokta ägg apart...

Dagens bild: Storpudeln och jag leker herre på täppan på en stor snövall. Just här ledde storpudeln!


Kommentarer
Postat av: tina

Du ägde verkligen på volleybollen idag, det får jag erkänna.... Synd att vi inte vann matchen. Ser att det inte blev ngn skidåkning för dig heller, vi får ta nya tag imorgon...

Klem

2010-01-28 @ 20:21:42
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: blombella

Drygt att skotta all snö, men det måste bort...Kul med bollkoll. Kram

2010-01-28 @ 21:23:20
Postat av: blombella

Träffar dig gärna för kaffe på söndag... hast du Zeit denn? glückwünche

2010-01-29 @ 16:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0