Volleyboll för hela slanten!

Några dagar utan uppdatering. Inte så att inget hänt. Inte så att dagarna varit utan värde. Nej...massor har hänt och mycket av det har varit positivt. Det är bara så att en hel del av det som hänt rör något som jag inte riktigt kan prata om för tillfället. Och då blir det svårt att skriva...när det färgar mycket av det som rör sig i huvet just nu (VET att det heter huvud...men gillar att skriva huve...)
Dock har dagen idag bara kretsat kring en sak. Volleyboll.
Avesta Korpen har några eldsjälar som lägger ned tid och kraft på att skapa trevliga aktiviteter i idrottens tecken för oss övriga. Idag hade de ordnat "volleybollens dag" för 24:e året i rad. 19 anmälda lag varav 7st i mixedklassen, där jag deltog med laget "91:an Karlsson". Kul att träffa gamla och nya vänner. Många ser man bara en gång om året. På detta arrangemang.
Vi spelade sex matcher på hela dagen och avslutade med match om 3:e och 4:e plats. En rysare. slutade 27-25 i avgörande set. Till vår fördel.
Hade kunnat bli precis tvärtom.
Om inte...
Det andra laget visade prov på fair play...FAIR PLAY! Halleluja vad fint gjort. Många barn var där och tittade...och fick uppleva fair play. Vid ställningen 25-25...vann de bollen...(man får poäng på varje boll och måste vinna setet med två bollar...värsta bra läget för dem alltså...) Domaren har precis blåst poäng till dem, då de medger högljudt att de "hängt i nätet"...och domaren blåser poängen till oss istället. Och vi (faktiskt jag...) servar hem matchen (kul att jag fick göra något bra...volleyboll är inte min bästa bollsport...spelade handboll i min uppväxt...)
Vi vann tackvare deras fair play.
Hade min blogg en "gilla"-knapp...hade jag tryckt på den nu...och säkert ni med!

Sen då...ja, sambo bjöd på tacos när jag kom hem...det var mycket uppskattat...och vinet med...

sen ringde syster, det var också mycket uppskattat. Beklagar att vi inte kan ses mer spontant och därmed oftare. Det blir intensivt när vi ses...men man saknar det där lite mer vardagliga ihop.
Men så är det inte nu och ingen idé att tjafsa kring det som inte går att göra något åt.
Provar glädjas åt det som är bra istället.
Som min nya bok...Anne Holts 1222m över havet. Har utsikter att bli spännande!

See ya

Kommentarer
Postat av: Krutgumman

Har helt glömt bort att säga att jag gillar bloggens nya utseende och att jag gillar lååååånga inlägg;)

2010-01-09 @ 22:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0