När smälter en människa?

Återigen en varm dag då poolen verkligen gjort skäl för pengarna det kostade att anlägga den. Dagen har ägnats åt att fixa i trädgården samt tvätta. Inget har gått i något rasande tempo direkt...nej, här har det varit semesterlunk över dagen. Vilat lite på luftmadrassen i vattnet...vilat lite på poolkanten dinglandes med benen i vattnet...vilat lite nere i tvättstugan i källaren, liggandes på svala stengolvet ihop med överhettad storpudel...
Källaren ja...Gud var tack för den...där är det ca 15 grader...hela tiden. En oas för hunden (och oss) när det blir för varmt. Ska göra iordning ett av rummen där nere och ställa dit två sängar...så vi kan flytta ner när sovrummet blir för varmt. Som nu.
Ändå ligger sovrummet mot norr och får ingen sol på sig på hela dagen...31 grader inne är lite FÖR varmt för att jag skall sova gott...det får bli källarlösningen. För jag tänker inte önska nåt annat väder...nej, precis så här vill jag ha det nu när det skall semstras på hemmaplan.
Semester ja...den har börjat...men jag måste jobba ändå...inte ens börjat med schemat. Mycket data som skall in i schemaprogrammet innan man ens kan börja fundera på att lägga ut timmar...och mitt i detta...är det lärare som byter tjänster...så man får börja om.
-Så brukar det vara...sa min rektorskollega f d chefen...aha...vad bra...då kanske jag inte behöver skynda mig att göra tjänstefördelningen klar i maj då...i fortsättningen!

Chattade nyss med elevrådets ordförande på vår skola...en kanontjej med hjärtat på rätt ställe och huvudet på skaft...hade ett boktips till mig! Vad säger man? Glädje rakt in! Ska plocka in den i lässchemat för sommaren...den får hamna mellan "Förändring som tillstånd" och "Betyg - för vem"?...behöver lite skönlitteratur också!

Nu behöver jag ett kvällsdopp! Ska skärpa mig med bilder hörrni...ni SKA få se alla badbilder från helgen...har inte orkat pyssla med dem än...

Adieu, krama!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0