Nu blir det tävling...i alla fall!

Såååå nära jag är nu med schemat...och ändå så långt ifrån...de sista sex lektionerna NOfår helt enkelt inte plats...jo, nog får de plats...men då finns det inga lediga lärare...hm...är det så viktigt med lärare egentligen?? Kan man inte köra med lite självstudier?? FÖr sjuorna? Kanske rektor kunde köra lite videolektioner för dem...jag är ju ändå No-lärare??
Ja ja...nu är det en fråga för en annan dag...kanske imorgon...efter loppet!

Ja, jag skrev efter loppet...Engelbrektsloppet...som jag för längesedan räknat bort som möjligt att springa...jag hann inte kvala in i laget...blev ju förkyld sen också.
Men...ikväll ringde en orolig gasell...Annica lät bedjande och undrade om jag kunde ta en plats i första laget för en av de andra gasellerna hade feber och låg nedbäddad...hm...jag är ju förvisso förkyld...men...förkylningen är på upphällningen och behöve rnog bara lite hjälp på traven med att försvinna...hjälp som i att springa 5km i tävlingsfart! Jag sa JA förstås...känner mig lite nervös dock...har inga tider att gå på och kan inte lova några fantomtider...har inte sprungit en meter på 14dagar...Det här kan gå hur som helst....men jag lovade att springa tills jag kräktes och det nöjde sig Annica med.
Hugaligen.
Vad har jag gett mig in på...
Tänk om jag sabbar totalt för laget...illa illa....
Vad är rimligt att tro att jag klarar?...hm...under 23 i alla fall...sprang ju på 20,5 förra sommaren...och halvmaran på 4.50 i snitt per km...23min det är strax över 4.30 per km...borde jag klara...

Nu jäklar!


Fast först ska vi äta grillad baconlindad fläskfilé och njuta fredagkväll!
Och att det kanske blir semester på måndag...om schemat är helt klart vill säga!

Tjo flöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0