Slem och snor

Hostan är skittrist! Ser ingen nytta med den alls..jo då...jag VET vad den gör för nytta...VET att det bildats slem i luftvägarna som skall upp...slem och snor (mukus på finare språk) är ett bra sätt för kroppen att förhindra att dåliga saker (som damm, smuts, bakterier och virusar) når sårbara delar...är snoret och slemmet gulgrönt och segt (trevligt samtalsämne va??)  innehåller det mycket vitablodkroppar som tyder på att immunförsvaret jobbar som tusan, för att göra sig kvitt virus eller bakterier...men ändå...vill i alla fall inte ha mer hosta nu...vill sova om nätterna...och så vill jag ha tillbaka min andra röst...även om Janis Joplin-stämman är spännande (jag låter inte helt likt henne får jag tillstå).

Annars så har jag mest jobbat idag...mulet=jobbdag!...sol= sola och bada...så semestrar jag! Har dubbel- och trippelkollat tjänstefördelningen för att kunna komma igång med schemat...och nu är jag igång...
Har lagt de praktisk-estetiska ämnena + idrott...och lite språk...och matten...och nu är det fullt. Ser det ut som...hur fanken skall jag få detta att gå ihop...små uppgivenhetstankar smyger sig på...skulle verkligen behöva bli frisk så jag får löpträna lite...det brukar skingra mina tankar!

På hemmafronten har vi gjort fint på altanen. Köpte massor med blommor igår och planterade blomlådor och krukor. Sambo satte upp blomlådorna idag och det blev jättebra!

Nu ska jag fortsätta kolla Holland-Uruguay...som står 1-1...spännande...håller nog på Holland...men lite på uppstickaren Uruguay...

Krama!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0