Trädgårdsarbetare!

Grävt land, hämtat sten att lägga runt landet, rensat ogräs i alla andra land, gjort rent ugn...phu...det kostar på att ha semester...vore onekligen enklare om solen lyste så där fint som den gjorde för två veckor sen...då man bara behövde ligga och dra vid poolen.
Kvällen backpass med dalaporten kryddades med att jag sprang dit och hem...blev 12km + backträning...kändes i benen vill jag lova. Har varit ute på en promenad nu på senkvällen för att få bort lite mjölksyra...Dags att kliva över min bekävmlighetströskel och ha lite kräkspass...om det skall hända nåt med formen.
Alltså blir det inte vila imorgon. Om knä och baksida lår känns okej så kör jag mosslöpning imorgon...annars blir det vanlig terräng.

Stenarna är nu på plats runt poolen. Sitter fast och är fogade. Tar kort imorgon och lägger upp. Fogen måste ljusna lite först. Skönt att de äntligen sitter där. Två och en halvdags arbete för plattgubben. Får se vad Poolkungen betalar av detta. Helst allt!

Imorgon blir det till att göra det sista i trädgården för denna säsong...gräva upp ett land till och hämta lite mer sten...sen så!

Hoppas också på lite sol...vore nice att bara ligga och lata sig lite...det är ju ändå semester!

Goodnight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0