Vinst i Engelbrektstafetten för Dalaporten lag1

Vi vann!!! Över förra årets segrare...yes vad vi ägde!! Vann snygg löparjacka och tights!

«L'important dans la vie, ce n'est point le triomphe, mais le combat. L'essentiel n'est pas d'avoir vaincu, mais de s'être bien battu.»
 (Det viktigaste är inte att vinna utan att kämpa väl)
sa den franske baronen Pierre de Coubertin när han skapade de moderna olympiska spelen.

Ärligt...är inte det lite skitsnack över det? Månne om man pratar om lekar...men i tävlingar är det väl ändå viktigt att vinna?

Igårkväll när gasell-Annica ringde och frågade om jag kunde delta istället för Terese som blivit sjuk...blev jag glad men hemskt nervös...jag var ju också förkyld...jag har itne tränat på 14 dagar...var inte med och kvalade in med någon tid...
Ville springa på under 23...skulle bli glad för 22.30...lovade laget att inte springa över 25...jag sprang på 22.19 och stupade direkt efter mål...låg en stund på trottoaren och fick tillbaka vett och sans...
Hemskt glad och nöjd. Även om tiden är sämre än förra årets. Men tacksam över en kropp som ställer upp och gör det jag önskar...trots förkylning och undermålig träning sista månaden.
Glad att få vara en del av ett lag med supertrevliga och duktiga gaseller!!

gasellerna och jag



Nu dusch och sen ska jag vila bort det sista av hostan, framför lite fotboll ikväll!

Tjobabaloba!

Kommentarer
Postat av: Pernilja

Ja, men du har väl en vinnarskalle som heter duga. Bra jobbat!

2010-07-11 @ 17:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0