Bomba SJ!!!

Härliga tider! Trots att jag lärt mig raka budskap utan ironi denna vecka...så är jag just nu i reptilhjärnan och hämtar känslor och ageranden!
Där hittar jag känslorna HAT, AGRESSION, ILSKA, AVSMAK, AVSKY...och föremålet för dessa känslor är SJ.
Inte någon skräll kanske...inte så många höjer på ögonbrynen?!

Jag har avslutat en fantastisk kurs, UGL, som varat 5 dagar i Skövde. Vi har bott fantastiskt och haft det otroligt givande. Men...jag längtar ändå hem. Sambo skulle hämta mig på stationen vid 18.30-tiden, han skulle ha förberett mat...vin...vi skulle ha myst på altanen...kanske ett dopp i poolen...lite tv...
Jag skulle få krama älskade storpudeln...
Det är här SJ kommer in. De vill nämligen att ingenting av ovanstående skall inträffa. De har makt och tillfälle att hindra detta. Därav mina känslor.
Jag kom till Kumla. Dit gick allt som på räls...(jag veet, den var liite väl enkel...) Men i Kumla får vi beskedet...signalfel! -No shit, säger vana resenärer från i måndag...kolla det inlägget får ni se...Men se då till att LAGA SIGNALFELEN...ni har haft en vecka på er!!!!
Nu blev vi stående 1,5h i Kumla...inget tåg för mig i Örebro...jag får åka till Västerås...och kanske där finns det anslutningsmöjligheter...vilket SJ håller hemligt! Vi skall hållas på halster. Information i rätt tid gör folket trygga, slöa, slappa och likgiltiga...näej...skärp dem och gör dem ovissa, otrygga och därmed lättledda...ingen information!

På tåget finns ingen el till mobiltelefonen...så jag kan inte ringa...och datorn är också snart tom...

Sa jag att jag HATAR sj??

Jag kommer inte vara hemma förrän vid 22...som tidigast...tack som fan för den sköna fredagkvällen...

Hur hanterar jag detta då...för det är ju mitt ansvar...hur jag hanterar uppkommen situation...
Jag dricker en öl till...jag läser i min bok...jag minns min fantastiska kursvecka och tänker på alla fina människor jag fått förmånen att lära känna!

Så gör en person som tagit klivet från reptilhjärnan upp i hjärnbarken igen!

Men jag hatar ialla fall SJ!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: tina

Bojkotta Sj - ta bilen i fortsättningen......



Och.... ta ett djupt andetag - andas in..... andas ut....



Kram kram

2010-06-04 @ 21:43:25
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: kjell

Glöm SJ! Men hur var kursen. Vad lärde du dig!

2010-06-06 @ 13:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0