En dag i hundratjugo knyck...utom med Ford Thunderbirden...för den gick i 40!

Återbesök hos veterinär-Sören igår...och hören und häpnen...inga nya fel att medicinera eller operera! Prisa Gudarna! Såret på hornhinnan år påväg att läka och vi har nu bara ett återbesök om en månad, inplanerat!
Annars gick första dagen på jobbet, efter UGL-kursen, åt att svara på tusen mail, svara tusen ggr i telefonen, tusen möten och så en kurs...jo jag hann med en Rotarylunch också. Det var en ny upplevelse. Jag var inbjuden för att tala om skolans arbete mot droger och alkohol. Ett bra ämne för mig att prata om. Jag blir som en duracellkanin. Brinner för ämnet. Kan det. Och räds inte att prata inför folk. De fick knappt hejd på mig. Och de var duktiga att lyssna och ställa smarat frågor. Ett trevligt sällskap och en trevlig lunch. Jag gillar att få mina fördomar på skam!

Idag har det gått i hundratjugo. Sista mattelektionen med 9C...kanske sista lektionen där jag är undervisande lärare och inte bara vikarie, någonsin...sånt vet man inte...men just nu stämmer det. Lite speciellt kändes det allt. En fantastiskt rolig klass har det varit. Vilka individer!
Sen på möte med chefen. Bra och peppande. Sen svara på de tusen mailen jag inte hann igår, sen möte med rektor nr2 och vår utvecklingsledare och konferensen då vår nya organisation inför hösten, skulle presenteras.
Snabbt därifrån till mams och paps för att hämta deras Corvette som jag lovat att köra blombellas dotter Louise i, till studentbalen...NU började bekymren...Corvetten ville inte starta...goda råd var dyra...mams hade lösningen (TACK MAMMA!)...de ringde en god vän som snällt nog lånade ut sin rosa Ford Thunderbird 53:a...en cool bil som kläddemig och Louise utmärkt. Ni får kort sen! Kul!

Kvällen avslutades med backlöpning med orienterings och löpningsgaseller. Backlöpning och 400-ingar stod på programmet. Sjukt jobbigt.

Nu sitter jag bara och gapar...och undrar hur jag skall orka ta mig till sängen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna M

Oj vad du ligger i! Växla ner lite nu. Kom och ät tårta på söndag och ha det lite gott i solen vettja! Kram på dej SuperHjälta! :-)

2010-06-10 @ 08:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0