Gammal tant hör illa...

Jag vet vilken låt det var nu...som jag hört på radion...inte många rätt mer än ukulelen *ler* Så går det när man kör dieselaudi, lyssnar på knastrig mixmegapolsändning från Borlänge-masten OCH är 40+ med allt vad det innebär för hörselnedsättning...
Skitsamma här är den:

Bjuder på ett Youtube-klipp...jäkla bra låt! (han är okej att se på också...)




När jag ändå är igång och bjussar på bra låtar...

Pernillas röst är skön...




När jag var liten lyssnade jag på hennes mamma...Maritza..."Lejontämjaren" och "I en sal på lasarettet"...nu lyssnar jag på hennes dotter de dagar jag behöver vemodiga sånger med fina texter...Melissa...vilken tjej!




För de som gillade dagarna med Anders Härdevik i måndags och tisdags avslutar jag med en riktigt bra "Inofficiell VM-låt" som hans band, the Orchestra valt att kalla låten "Be someone"...himla skön låt...gillade omedelbart eftersom den påminner om Zifa-gung (Mikael Zifa Eriksson, finns på spotify...lova att kolla hans låtar också...) som syrran introducerade mig för för hundra år sedan, i ett annat liv...då vi dansade på nätterna...



Nåväl...håll tillgodo...gör sjyssta låtlistor på spotify och...dela gärna med er av er musik! Man får aldrig för mycket!


England-Algeriet 0-0...nu kan dom inte skylla på Green...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0