ge apan i dig en chans!

Märtha Louises råd till Victoria och Daniel...rubrik i Aftonbladet...hm...spännande, vad ger de varandra för råd, de blåblodiga?
"De skall vara lyckliga!"
Yes! Vilket bra råd. Klart man skall vara lycklig...skönt med goda råd från erfarna vänner!

Nåja...kan någon ge mig ett gott råd om hur jag blir av med den satans huvudvärken som hittat tillbaka. Varit borta en dryg månad och nu firar den återkomst med buller och brak...hatar huvudvärk. Och sådan som inte ger sig trots grov överkonsumtion av diverse huvudvärkstabletter...
Sambo sa att jag börjat gnissla tänder igen...ja ja...tar väl fram den snygga bettskenan då...måste ju vara toppen att få dela säng med en gorilla. För så ser jag ut med bettskenan i.
Men det får det vara värt...orkar inte en dag till på varma kontoret med spänningshuvudvärk som inte går att vare sig tänka eller medicinera bort.

I dimman av värken har ändå en massa ljusa stunder kikat fram. Det har kommit mycket gott ur de senaste dagarna. Många bra möten. Många bra tankar har delgivits mig. Jag känner mig glad och förväntansfull inför hösten.

Igårkväll hade vi hejdå-ha-en-skön-sommar-middag för lärargänget. Personalen hade samlat till blommor och present...och sa fina ord...Eva så fina ord...vi tackade av fina medarbetare och har en hel bunt med fina medarbetare kvar...
Men nu går alla på sommarlov. Och lugnet börjar sprida sig i korridorerna. Dags att få administrativa grejer gjorda. Som Schemat. Ska bli kul!...nej nu ljög jag. Det ska inte bli kul...har dåliga känslor kring schemat...adminsitration har inte varit min grej...måste bli min grej nu. Jag får ta tag i det där...
Som med löpningen...ta tag i intervallträningen...den suger men gör nytta!

Nu blir det att titta klart på Frankrike -Mexico...sen lite sömn...med bettskena!...ge apan i dig en chans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0