Goda möten idag

En timmes möte med en förälder i morse blev till två timmar. Frågetecken blev utropstecken. Att våga ta till sig av kritik är en väg till utveckling. Det var ett bra möte. Gav mig tankar framåt.

Förmiddagen fortsatte i samma goda anda. Tjänstefördelningen klar...igen...ja, den har varit klar flera gånger förut. Klar och fel. Nu är den klar och rätt. Förhoppningsvis. Den är klar och rätt med de förutsättningar som råder just idag, måndag 21/6. För imorgon...då kan någon lärare få för sig att sluta...prova annat jobb...och då ändras förutsättningarna. Jag fortsatte i alla fall att beta av högarna från förra veckan och hören und häpnen...jag kom till botten! Det firade jag med att ta med mig betygsstatistiken hem, byta om till springkläder och ta ett intervallpass på avesta vallens tartanbanor. Drygt och kul! Jag skall försöka tänka mer positivt med löpningen. Jag har inte blivit långsam...månne inte lika snabb som i fjol vid denna tid...men helt okej. Körde 400-ingar och 200-ingar + lite nedjogg. Vila imorgon och på onsdag...sen blir det snabbdistans på torsdag.

Nu ska jag äntligen få träffa syster och Birk. De kom från Oslo idag. Paps och mams bjuder på sallad...jag bjuder på mig själv :)


Världens bästa Birk provar kylan i havet...snart får han prova värmen i poolen! Ska bli såå kul!!

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0