I´m back...

Ja ja ja...jag veeet...jag har tagit ill mig av kritiken och lovar bättring. Ska inte ens försöka försvara mig. Ni kan sluta skicka elaka mail med, förvisso välriktad kritik, men ändå med en ton långt över det rimliga. Som att skjuta på myggen med bazooka.
I´ve got the message, om man säger så.

Jag har slarvat med min blogg på slutet. Så är det. Faktum. Hur skall problemet lösas.
Vi satt i bloggstyrelsen igårkväll och lade upp några olika förslag. Tillslut fastnade vi för följande tre olika förslag:
1) Lägg ned eländet
2) Skärp dig-prioritera bättre
3) Säg upp dig - blogg på heltid.

Efter långdragna förhandlingar är det nu bestämt att vi under en period av två månader provar nr 2. Om det fortfarande inte fungerar så blir det nr 1.

Nåväl.

Med det sagt, tänker jag ta mig an bloggandet.

Igår var det skolavslutning. I år blev det en av de finaste jag varit med om, sedan jag började på Domarhagen för 17 år sen. Massor av sång, musik och dans av våra mycket duktiga elever. Imponeras över deras mod och över den tid de lagt ned, ihop med sina lärare, för att öva in detta. Resten av dagen ramades in som sig bör, med rosor, vita kläder, gråt och tandagnisslan och studenter som åker fina bilar runt stan.
Själv valde jag bort att titta på detta...trodde mig kunna göra ett bra medeldistanspass i hyfsat tempo med gasell-Annica. Men mina ben var märkta av den senaste tidens orienterande och terränglöpning. Så med stenhårda vader blev det inte mycket till frånskjut och passet stannade på 7,5 km i blygsamma 4.55-fart.
Hm...

Vilodag idag...har varit och hjälpt blombella med dukning inför kvällens studentskiva...som vi skall bevista.

Trist med regn på studenten...regnat så mycket att vi fått lov att tömma poolen på vatten...det hade blivit över max-nivån...
Hm, igen...

Nu tänker jag ladda över lite bilder till datorn...så lägger jag in senaste dagarnas händelser på bloggen...via bilder...som tröst!

Tjo och tjim på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0