Personligt rekord på 5km...

Lugnare idag! Har glömt SJ...vet inte ens vad förkortningen står för. Och vill inte veta. Jag åker bil till vardags och flyg när jag skall lite längre (de gånger inte Isländska vulkaner hindrar förstås). Men, kan inte låta bli att reflektera lite över att ett land som är väl utvecklat på en massa områden OCH har ett hyfsat miljötänk - har ett sådant undermåligt järnvägsnät. Det borde vara modernare med fräschare, snabbare tåg...och varför inte subventionera biljettpriserna istället för att höja bensinskatten. Då slipper norrlänningar och andra som bor i obygd och är beroende av bil, drabbas.

Nåja, jag kom ju hem. Och sambo hade gjort allt för att jag skulle glömma omaket med tågresan. Det lyckades! God mat och gott vin ramade in en mysig kväll. Skönt att vara hemma.

Ändå lite konstig känsla imorse...saknade gruppen lite och sådant vi gjorde och talade om...men den känslan gav vika när gasellen ringde och frågade om jag ville med på en träningstävling i orientering.
Ja, varför inte? Hur svårt kan det vara? Jag är med i en orienteringsklubb men i deras löpsektion...så jag kan inte orientera. Dags att lära sig.
Personligt rekord blev det...sträckan var 5km fågelvägen...det blev 8,3km för mig...en 5km bana på 72min...så långsamt har aldrig 5km någonsin tagit...nu sprang jag ju lite längre förstås...och letade efter helveteskontrollen nr 7, i 32 minuter...den fanns f-n inte! Jag VET att vi var rätt...dock 2m ifrån och såg den inte...irrade runt som höns och hade till slut tagit oss till kontroll nr3...hm...
-Där...DÄR ÄR DEN!!...eller...men...det är ju en brant...hm...skulle inte 7:an ligga vid en mosse??
Bara att bita i sura äpllet, nöja sig med att nu visste jag var jag var...ta ny riktning...och så hittades 7:an.
Belv övermodig av att de 6 första gick så bra...
8:an gick fort och sen var det klart.
Svårt men kul. Detta skall hädanefter bliva min melodi...jag vill lära mig orientera!
Inte bara långdistans på asfalt...som givetvis är det roligaste...men jag kan ju variera mig...

Har också tagit årets första dopp i poolen...efter orienteringen...skönt men kallt. Bara 18 grader...men med en bulletmarkering påväg upp.

Nu grillning hos sambos syster...kallas hon svägerska då?...får googla på det.

Ja, men då var det inget mer då! Ha en fin kväll!
Kram

Ps...vill erkänna att jag känner mig sur, besviken och ledsen över att inte få vara med i Stockholm idag...jag kom 153:a av alla damer i fjol...fått starta i startled 2...med en nummerlapp som det står 153 på...och så fick jag inte plats...besivkelse...anmälde mig i november...stod i kö till februari...men ingen plats!
Nästa år...då jäklars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0