Plötsligt händer det...visst...ofta!

Förändra eller förbli, det är frågan...eller i alla fall vad vi fått höra tankar om under två dagar. Inspirerande, tänkvärt, tydligt...och faktiskt att det låter enkelt när han säger det...i alla fall väldigt spännande och utmanande. Så vill jag jobba med vår skola.

Nu sitter jag på altanen, dricker espresso och funderar över dagarna som varit...om dagar som komma skall och lite om livet i allmänhet. Det är skönt med lite kontemplation. Det gör jag för sällan. Reflekterar. Kanske för att ibland leder reflektion fram till fundering kring förändring som jag inte är riktigt beredd att göra...som kräver för mycket eller kostar för mycket...inte i pengar...utan i annat...
Nyttigt i alla fall, att fundera över de val jag gör...eller inte gör...och vad resultatet blir. Att sitta och hoppas på lycka utan att göra något för att ändra på sådant som skapar olycka...känns meningslöst..."plötsligt händer det" som Triss lockar med...jag har aldrig vunnit mer än 75kr på Triss...eller på nåt...

Nåväl...sluttänkt för idag...nu blir det avsked för Maya som tar pension...vår speciallärare och medlem i C-laget sen länge...liksom jag...som ju slutat i C-laget nu denna termin...men får vara med ändå...
Är hutlöst trött och skulle just nu gett massor för lite sömn...
Vila är överskattat...det är en fråga om inställning!
Kom igen nu! Nu kör vi! P´åt igen bara!

Hepp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0