Bra dag - värd att lagra!

Yes! En riktigt bra dag...igen! Vaknade sju utan att ha ställt någon klocka...det betyder att kropp och huvud är utvilade...gick upp och där var den - solen! Det gjorde hundpromenaden lite enklare. Ett jäkla jobb att dra på honom regnoverallen varenda gång man skall ut...jo,d et ÄR faktiskt det...ett jäkla jobb. Men intet emot det jobb som blir om man inte har regnoverall på en storpudel med massor av päls...
Nåväl, jag behövde alltså inte det idag.
Förmiddagen ägnades åt installtion av Skype och sedan pratades det via Skype med syster och Birk. Ja, jäklars vad kul med teknik. Birk visade sina nybyggda Legoplan, jag var med och byggde lite...sen fick jag se blommorna på deras balkong...och fick en slängkyss. Värt!

Firar Skypeintåget i mitt liv med en bild på nyss nämnda Birk...här från båten när syster åkte hem till Norge.

Sen ringde paps och frågade om jag ville med och kolla på hundutställning...mjoooo, det ville jag nog...men...jag hade ju också tänkt träna...sen skulle vi på barnkalas på em...
Dock gjorde jag två flugor...jag sprang till hundutsällningen. Det blev ett bra kvalitetspass med 3st 400-ingar och 5st 200-ingar...totalt 6km. Tempot finns i kroppen. Det känns bra.
Hundutställningen var fylld av vackra hundar...

Vilken tid de lägger ned på sina hundar. Bada, föna, klippa, borsta, klippa igen, kamma, tupera...vår snygging hade ingen lust att följa med. Är man 11år vet man att man är snygg...och behöver inte någon dräktförsedd domare som säger det till ern...så det så!

Sen bjöd mams och paps på mysig och god lunch vid Karlfeldtsgården. Satt ute i solen och njöt...kändes nästan som sommarlov...vilket det hade varit...om inte jag bytt bort den möjligheten - då för ett år sen. Väl hemma skulle det städas, jobbas lite inför morgondagen och bytas om till barnkalas...undras om Isak är nöjd med att jag skriver barnkalas...han fyller ju faktiskt 13år...då är man ju tonåring. Nåväl...alla under 30 är barn för mig! :)
Tårta och bullar ihop med svärisarna och sambos syster med familj. Kul att ses...och alltid gott fika hos dem. Dagen blev bara  bättre och bättre, ju mer bra grejer jag lyckades fylla den med...härligt! För nu toppade jag det hela med att kolla på Formel1. Från Canada. Favoritbanan. Blir roliga race där. Synd att Hamilton vann...men bra att Alonso lyckades bli trea. Men vad har hänt med Massa? Dags att byta ut honom...jag har en idé mot vilken:

Precis...byt honom mot mig! Jag har ju för tusan kört Formel Renault...som en Gud...nästan! Jag kan tänka mig, mig själv i en röd Ferrari...teamkompis med Alonso. Synd att han skulle nå mig till axlarna...kanske bättre att bli teamkompis med Webber. Han är lång. Och ståtlig :) Som om det nu spelade någon roll...
De lär inte ringa i alla fall...

Långt bad fick avsluta kvällen...nästan avsluta...för jag sitter ju och skriver nu. Till Tyskland-Australien-matchen...4-0...stackars Australien. Utspelade. Och så har de åkt så långt...borde få handikapp. Ett mål för var hundrade mil man rest...
Och boken har jag läst ut. Marie Jungstedts senaste. Rätt bra. Oväntat slut.

Men nu...nu blir det till att sova lite!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Pernilja

Om det blir Ferrari eller ej, spelar ingen roll, jag vill ändå vara med i ditt stall, jag är supersnabb på att byta däck! Ring mig;)

2010-06-14 @ 00:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0