Fri-fart-partiet!

Konferens hela dagen idag...eller hel och hel...vi fick "sommar-avslutning-ha-en-skön-semester-lunch" av ledningen. Mysig lunch på Karlfeldtsgården som avslutades med musik av musikskolan. Och då...då var klockan bara 14.30! Ja men så skönt! Solen sken och vi åkte hem till altanen...och poolen. Nu skulle det badas och solas. Då kom molnen.
Skitsamma.
Vi ringde syster och systersonen, gasellen med son och svägerskan med döttrar...så ja, nu hade vi poolkompisar och det var 4 barn och fem vuxna i poolen.

Här har det badats klart, grillats och ätits korv och nu festades det på glass...detta är 2 minuter innan herr B är klar med sin glass...och därför kastar Liams glass i poolen. Moster arg och Liam ledsen...tur att det fanns mer glass...


Birk kan själv! Just här var han övertygad om att han kunde dyka ner på botten och hämta sin båt, som sjunkit...eller sjunkit och sjunkit...den blev sänkt...av Birk. Den fjärde gången båten sänktes orkade inte de vuxna hämta den...och Birk bestämde sig för att göra det själv!


Nu var det ju faktiskt något svårare än han tänkt sig...men gott betyg för modet! Bra att mamma fanns i närheten att snabbt hoppa i och trösta efter misslyckat dykförsök.




Annars har dagen inneburit lite funderingar kring det här med att leva sina värderingar. Det är lättare sagt än gjort. Smaka på den här:
-Tycker du att det är rätt eller i alla fall harmlöst att man säljer öl, vin, sprit och cider i sitt garage?
Nej! Eller...nej, jag tycker faktiskt inte att det är rätt...men angiveri?


-Tycker du att det är viktigt att alla följer rikets lagar?
Ja! Eller jag VILL svara JAAA...men...jag kör ju för fort...jag blir sur när jag åker dit för det...och jag anger inte andra fortkörare...är det en okej överseelse?

Jag måste banne mig sluta med fortkörandet! Får boka in mig på fler formel-kurser så jag får utlopp för fortkörandet där! Och samtidigt starta "Fri-fart-partiet"...undras om jag fick många röster...

hm...roar mig med lite Dalai Lama mitt i alla funderingar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0