Löpning i ljung och blåbärsris...

Lite trött var jag allt i morse...kom ju hem sent inatt efter en mysig och rolig grillkväll med sambos syster och familj!
Men...har man sagt A får man säga B...och detta fall innebar B att jag skulle möta upp orienteringsgaseller vid motorstadion i Brovallen för ett "långt lugnt pass". Här borde jag anat musslor i mossen...när en orienterare säger lugnt och långt..så är minst ett av de båda falskt...ofta fartangivelsen...
Jag har redan förstått, efter att ha tränat med dem några gånger, att stigar och vägar inte är något man pysslar med...nej, ljung, mossa, blåbärsris, lingonris, ris överhuvudtaget och gärna lite sly...så är det perfekta underlaget...rakt ut i ingenstans. Det är bara att hänga på, för jag hittar inte tillbaka...alla tallar ser lika ut och lingonriset...ja, det ser lika ut det med.
Jag hade tur idag. Linda vände för hon ville bara springa i 1h. Jag hängde på. Väl framme vid bilarna kunde jag inte längre lyfta på benen.
Och vet ni vad...jag älskar det! Tröttheten, träningsvärken, känslan att ha tagit i...och framförallt gemenskapen med alla trevliga gaseller...passar mig utmärkt!


Här är gasellerna...vattenbufflarna tar fotot!


Här är vi som sprang 1h...och därmed kom först!

Tog ett dopp i poolen när jag kom hem. Nu har vi 22 grader och det är riktigt behagligt. Lite lyxig känsla. Satt sedan på poolkanten och sprätte med benen i vattnet...solade...och då - dyker mams och paps upp! Spontanbesök är glädje! Att bara dyka upp, fika en stund, prata lite...då känner jag mig utvald...att få av någons tid...och det är glädje!

Nu ska jag pyssla med lite saker inför jobb imorgon!

Kram och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0