4 rätt på succétävlingen Jackpot i morse!

Blev inget inlägg igår. Men jag har ju producerat två om dagen några gånger denna vecka...så det jämnar ut sig.

"Så går beslutsamhetens friska hy, i eftertankens kranka blekhet över..." ur Hamlets monolog...som förövrigt reciterats, högt och med inlevelse, i Shakespeare memorial i Central Park NY, av sambo...hela monologen. Jag har det på film. Så ock massor av japanska turister, amerikanska teaterstudenter och ett gäng nyfikna joggare har det på näthinnan.
Men det var en utvikning...

Tvivels utan...kommer nya jobbet kräva mer av mig än jag hade föreställt mig. Sambo är ett nödvändigt bollplank. Han vet vid det här laget att jag har nära till alla känslor. Med betoning på alla. Heaven and hell och snabba kast där emellan. Vad oerhört lyckosamt att vi är olika där. En till som mig hade varit olidligt.
Tålamod är något jag behöver utveckla.
Jag ska utvärdera när vikariatet är över. Övervägde det positiva eller ska energin läggas på något annat.

Men banne mig att jag blivit lite lite bättre på tålamod. Imorse t ex...åkte jag bakom en gubbe med släp...han hade nog glapp i styrstången för bilen vinlgade hit och dit...och släpet också...eller så hade han glapp någon annanstans...hans bil var strypt vid 40km/h...den gick inte att köra fortare...eller så hade han glapp där med...hur som helst...jag forstatte vissla till låten på mix megapol (f ö When I was walking in Memphis m Marc Chon), försökte inte ens köra om...och när gubben svängde kollade jag inte argt efter honom i backspegeln.
Siddu! Skulle min farmor ha sagt. (Siddu= Där ser du!)

Nu skall ett möte förberedas.

Må dagen bringa nytta, nöje och en massa oväntade saker...som en vanlig vardag :)


Våffeldag!!! Undras om jag får några våfflor idag?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0